Monday, June 20, 2011

Måndag

Sorry, men har haft noll ork att blogga! Nu är jag på sista veckan innan det är semester! Fredag stänger jag ner jobbandet, sätter emailen på autoreply och så är det LEDIGT! Skönt att ha 4 dagar innan vi åker, det ska fixas och städas här hemma, packas såklart och lite sista minuten finlir.

På tisdag nästa vecka ska hundarna lämnas av på hundpensionatet (stackarna!).

Vi hade en lovely day på Shell Key i fredags, i lördags gick jag och Sarah och såg Mr. Popper's Penguins (ganska söt) och sedan shoppade vi och som avslutning tog vi ut Ken på middag på ett ställe där de hade Mexikansk, Puerto Rican, Cubansk och Columbisk mat. Fast vi hade fått en kock som tydligen slant med saltkaret, för det var attans salt!

Igår (Fars dag här) var vi på stranden och snorklade.

Igår var det dessutom en stor dag! Eftersom både Ken och jag har nått vår milvikt sedan en vecka tillbaka så tyckte vi att det var OK att bryta LCHF-kosten lite. Så igår åt vi varsin baguette fylld med kött, ost och sallad. Det kändes inget specieltl (förutom väldigt mätt i magen) att äta en baguette... Sedan tänkte vi att skitsamma, vi fortsätter på kolhydratandet och vå åt varsin chokladglass med. Fast det var inte så gott som jag hade hoppasts, alldeles för sött! Men det var också det första sockret jag har ätit på nästan 4 månader, så det var väl inte så konstigt.

Idag är det tillbaka till LCHF. Fortsätter väl så gott det går, men jag ser fram emot att baka bröd i juli när vi kommer tillbaka. Jag tror nog vi kommer att ha LCHF som fallback när det känns att det börjar sitta åt i byxlinningen så att säga, annars ska vi nog inte vara så strikta tror jag...

Men kul att ha gått ner 8 kilo på nästan 4 månader! Över 10 kg för Ken! Det tackar man för...

No comments: