Wednesday, October 12, 2011

Helgplaner

Kens farbror dog för ett tag sedan. Han hade kämpat mot magcancer i många år, så det var inte helt oväntat. Tråkigt för hans närmaste familj, han var omgift och hade en son i tonåren.

Ken kände inte sin fabror så väl, farbrodern har bott utomlands i Hong Kong och England större delen av Kens liv. Nu på fredag hålls en minnesstund för farbrodern i West Palm Beach (tvärs över på andra sidan Florida). Jag har självt bara träffat honm ett enstaka gånger och kände honom inte alls.

Eftersom Sarah ändå är ledig från skolan på fredag beslutade vi oss för att åka med till West Palm Beach. Men vi skippar själva minnesstuden, Sarah och jag.  Så vi ska köra 3,5 timme till kyrkogården, släppa av Ken och sedan kör vi en halvtimme till tills vi är i Norra Palm Beach. Där tänker vi shoppa tills vi ska hämta Ken.

Efter minnesstunden ska de på lunch, och restaurangen ligger precis i närheten av det köpcentrum som jag och Sarah ska till. Efter att vi hämtat Ken blir det ytterligare några timmars bilkörning till Orlando, där vi bor på hotell för natten.

Och på lördagen har vi biljetter för att vara med på premiärinvigningen av LEGOLAND. Jag vet inte om jag är så där värst glad över att gå på just premiären, det lär ju vara massor av folk... Men eftersom en av biljetterna var gratis så får man väl ta den smällen. Dessutom behöver vi ju inte stå i kö för att köpa biljetter utan kan gå direkt in...

Har aldrig varit på något Legoland och det här ska tydligen vara världens största, så det kanske kan bli intressant. Legoland ligger i Winter Haven, ca 1 timme utanför Orlando. Det var tidigare Cypress Gardens, en gammal fin park med lång historia. De har bevarat de vakra parkytorna inne i Legoland, så det ska bli kul att se. Cypress Gardens var också kännt för sina vattenskidsshower, vilket de också har bevarat i Legoland.

Så det blir ett fullpackat schema både på fredag och lördag med andra ord!

Har precis jobbat några timmar, nu ska jag se om jag kan få lite tvätt och annat gjort innan nästa jobb trillar in...

No comments: