Friday, October 21, 2011

Shopping

Kom just hem me den perfekt Adidas-ryggsäck. Den var $50, vilket jag tyckte var OK eftersom jag vet att  de är dyra. Till min förvåning vart det bara $26 i kassan, tydligen någon rea som jag inte såg att de hade... Sådana överraskningar gillar jag!

Medan vi gick rutn och kollade i olika affärer slog jag till och köpte ett startkit med en SodaStreamer. Det verkar ju som om varannan människa i Sverige har en sådan numera, och jag har funderat ett tag på en. Jag tror vi skulle vara bra kandidater för en sådan.

Så. Tips? Rekommendationer? Kör! Vilka smaksättningar är bra ocs. Jag köpte en rad olika, gillar att SodaStreamer har Splenda istället för Aspartam i sina smaker, eftersom jag är ganska överjänslig mot Aspartam och får jobbig huvudvärk efter en dags jobbande (= många Diet Coke).

Kul att prova lite olika egna recept med.

Sedan lyckades Sarah övertala mig (jättesvårt) att köpa någon sorts gudomlig chokladdipp med kex till som vi ska mumsa på. Tur att vi har break från lågkolhydratskosten denna vecka (pga av magen och det där), vi kan ju inte låta henne äta allt det där ensam heller? :-)

Nu ska det jobbas en sväng till. Lyckades i alla fall få igång en maskin tvätt så jag har något rent att ha på mig imorgon... :-)

1 comment:

Saltistjejen said...

Å vi har en soda streamer men vi använder den i stort sett endast til att bubbla vatten. M köper ibland cola-smaktillsats och gör egen coca-cola, men den är inte vidare god tycker jag. Minns att vi fick med ngn sprite-liknande smak när vi köpte vår och den var mer ok. Men jag föredrar faktiskt "bara" vatten. Fast kolsyrat då! :-)
Hoppas ni hittar ngt som ni gillar!
och jättebra med ryggan också!!
Kram och ha en fin helg med Legolandbesöket!