Tuesday, October 4, 2011

Tavlor

När jag var i Sverige i somras hittade jag ett par gamla annonser i en affär i Gamla Stan i Stockholm, den ena för Pommac och den andra för Trocadero. Jag gissar att de är från 30-talet kanske? De var i alla fall färglada och lite kul tyckte jag.

När jag sedan kom hem till Florida ville jag hitta en liknande gammal annons av något slag från Florida. Till slut fastnade jag för en gammal flygbolagsannons, tyckte den var kul "Bara 10 timmars flygresa från New York till Miami Beach"... Ja det var ju en snabb resa ha, ha!

Problemet var bara att när den kom hem till mig via Internet så var den mycket större än jag räknat med (de där inches är inte alltid lätta att fundera ut hur långt och brett det blir...)

Hur som helst, jag hittade den perfekta ramen (tack IKEA), men tillhörande passepartout, dvs "mat" i USA, passade inte... Så jag specialbeställde en från Michael's, en affärskedja med en massa pyssel och också en egen ramtillverkningsavdelning.

Nu har jag fått hem den och alla tre tavlorna är nu klara, Så här blev det:

 Med Sarah bredvis ser man verkligen hur stor den här tavlan blev!