Thursday, October 20, 2011

Torsdag

Redan! My gaadh vad fort veckan går!

Jag hade liksom tänkt mig att jag skulle ha en slapptillvaro nu när 5 månaders hårt arbet var klart, men riktigt så verkar det nu då inte bli. Jag hinner inte ens skicka in ett projekt förrens nästa trillar in. Kul att ha mycket jobb, det tackar jag för, men inget annat hinns med känns det som.

Skulle behöva vara husfru en vecka eller så, bara kunna koncentrera mig på att fixa här hemma.

Suck ja, det får vara stökigt antar jag...

Igår var jag tvungen att ta några timmar ledigt på eftermiddagen för att diska och göra en härlig beef stew. Det hade varit riktigt avslappnande om det inte var för att det var FEM barn hemma hos oss, tre pojkar och två tjejer. Och en av dessa pojkar har en förmåga att vara högljudd som minst tre helt själv.

Det var spring och skrik och halloj. När Ken sedan kom hem var det dags för läxor och middag, och de två barnen nästgårds gick snällt hem, de har ju samma deal. Men de två bröderna från nedåt gatan tog inte hinten alls. Gör de aldrig läxor hemma hos sig? Äter de aldrig (ja just det, de äter ju alltid en massa hos OSS, så de är väl aldrig hungriga...)

Till slut fick jag säga till dem att gå hem när de inte lyssnade på Sarah. Efter 10 minuter frågade jag Sarah varför hon inte började med läxorna... Hon berättade försynt att det faktiskt fanns en kille kvar på hennes rum och att han inte ville gå hem. Jag fick då gå in och säga till honom bestämt att det var dags för honom att gå hem nu... Jisses!

De här två pojkarna har en väldigt trevlig mamma och pappa, men det verkar ju som om de hellre håller till här hela tiden. De kan komma förbi närsomhelst, de knackar lite försiktigt så man knappt hör, och sedan går de bara in om det är upplåst utan att be om lov. Så numera är dörren låst och JAG får öppna, för om vi inte har tid eller kan ha besök av dem måste jag stå i dörren, annars går de bara förbi in fast man säger att de tyvärr inte kan komma in och leka... Va? Ingen hyfs alls! :-)

Nu ska jag in i duschen och sedan är det jobb som gäller fram till fyra då Sarah ska hämtas på sin Art Club i skolan...

No comments: