Thursday, March 8, 2012

Besök på G

Ikväll kommer de, min moster Pia och kusin Mari från Sverige! Just nu sitter de på ett plan från Frankfurt och landar cirkus halv tre i New York, sedan blir det flyg vidare till Tampa. Vid halvtio tiden ikväll ska jag hämta dem.

Jag tyckte ju att eftersom jag har tagit hela den här veckan ledigt så skulle jag ha massor av tid att bara vara. Inte då. Det har varit nonstop saker hela tiden. Möte på skolan där, spring till mekaniker för att få hjälp att fixa trasigt bilbälte, hämta det, lämna det osv.

Jag skulle ju hinna städa en rejäl vårstädning också, men se det hinns inte med. Så en vanlig städning får det bli. Jag städade lite igår och har ett par timmar idag också, men det tar ett tag att gå igenom 140 kvadratmeter, även om det inte låter mycket.

Ja ja, bara de har rena sängar och badrum och att de inte blir attackerade av dust bunnies så blir det nog bra!

Idag är det full rulle, först ska jag hinna med och klippa mig (är i desperat behov av det), sedan hämta Sarah vid Art Club, snabb middag och läxor, sedan iväg till Scouterna och sedan hem, slänga i sig lite mat och iväg till flygplatsen vid åtta... Så inte direkt något tid att sitta och lata sig. Som tur är gör det att jag inte heller har tid att tänka på hur mycket det kliar från utslagen från penicillinet... :-)

Nej, nu måste jag ta tag i saker och ting om nått ska bli gjort, ha en bra dag!

No comments: