Friday, March 23, 2012

Snart helg!

Oj, lite trött idag. När jag stod och skärde lite korv igårkväll råkad een bit slinka iväg och innan jag hann reagera hade Bob slukat den. Och pga av sin sjukdom så hade vi en jobbig natt. Ungefär vid 2-tiden börjad ehan bli riktigt dålig och det blev inte så mycket sömn efter det.

Nu på morgonen vilar han äntligen och verkar vara över pärsen. Han är svag och äter fortfarand einte, men han fick ett smärtlindrande piller, så nu sover han gott i alla fall. Och ikväll är han säkert tillbaka till sitt vanliga hungriga jag igen, som vanligt!

Vi försöker verkligen vara noga med att han inte får tag på något med fett, så att hans bukspottskörtel inte får fnatt, men ibland går det ju bara inte. Han fattar ju inte att det kan vara dödligt att äta sådana där goda munsbitar...

Ja ja.

Sitte rhär och jobbar för full fart, väntar på att de ska komma och (äntligen) fixa garagedörren. Mellan 9 och 11 ska de komma, klockan är straxt efter 10 nu. Hmm.

Ikväll blir det mycket att göra när alla saker ska packas inför campingen imorgon. Måste försöka ta mig till Beall's idag, en Florida-affär i stil med Macy's. De har rea och jag behöve rnya flippflopp-sandaler, och de har både Haivainas och Crocs, vilka brukar vara de två skönaste märkena för lite mer rejäla flippfloppar. Får se om jag hittar nått! Mina gamla sjunger på sista versen, och ananr shar jag bara ett par billiga "vanliga" flippisar, men jag vill ha ett par rejäla eftersom jag använder dem i princip varje dag.

Nu tillbaka till jobbandet!

No comments: