Monday, March 19, 2012

Tillbaka till den härliga vardagen

Faktiskt riktigt skönt. Sitter här och är lite för mätt. Har liksom glömt bort hur mätt man faktiskt blir av LCHF-mat. Till lunch åt jag två kokta, skivade ägg. Lite ost och fem skivor gurka med en klick majonäs till det. Och nu är jag väldans mätt"

Jag ska satsa på att trappa ner den enda lasten jag fortfarande dras med: Diet Coke. Jag dricker nästan alltid osötat iste när jag är ute, så varför inte hemma också? De säljer ju faktiskt stora dunkar med osötat iste på Publix, så det är ju inte så krångligt...

Dessutom var det "köp en, få en gratis" på isteadunkarna igår, så jag passade på att bunkra upp. Och det är ju SÅ mycket nyttigare att dricka te än Diet Coke såklart! Efter det lager med Diet Coke jag har hemma nu (inte så många) är slut ska jag försöka att inte köpa hem mer. Endast dricka Diet Coke när de inte har osötat iste ute.

På lördag ska Sarah iväg och tälta mitt ute i Myakka River State Park. Ingen lyxcamping, utan ute i vildmarken. Det är en lååång lista på vad de ska ha med, men jag tror de kommer att ha kul som bara den! Alla 12 flickorna ska bo i ett stort tält, och ledarna i egna mindre tält.

Själv tänker jag ta maken och ha en trevlig date, passa på när man är barnfri. Jag är väldigt sugen på att se "The Hunger Games", så det blir nog det!

Nej, nu ska jag åka förbi banken och brevlådan och sedan hämta Sarah på skolan...

No comments: