Monday, February 11, 2008

One year less young!

I am starting to feel a bit squirmy about geting older. I am turning 34 today. It just seems so old for me, I only feel like I barley got over 17 yet...

I am all for the saying that you are not older than you think you are. Most people I know I consider young. Old to me is something that might happen after you turn 85, maybe. Then again, I known people who just had such a bad attitude.

Like my maternal grandfather. Sure he had a couple of strokes and had a hard time using one of his hands, but that is nothing to give up about! He placed himself in an assisted living facility. He was the youngest (in years at least) there, but he looked about two decades older. In fact, when my mom (grandmother) came to visit her ex-husband one time, the other residents said to him, "oh, one of your daughters are visiting you today, how lovely!" My mom felt pretty good about that for a looong time!

About a year ago my mom (grandmother) had a stroke and several heart attacks. She is lucky to be alive. When I went to see her this summer you wouldn't have know she had ever been sick! And her age is 76! Go mom!

And Ken's grandfather, who is 98, still go out dancing every week, drives, cleans his own house and have a girlfriend 30 years younger that has a hard tiem keeping up with him. He even get manicures and his hair colored. He has so much spunk that guy, I can only hope I get to be half of what he is...

I am happy with where I am. I don't like the extra wrinkles, but other than that I kind of feel like I am pretty comfortable in my body, finally. I grew up thinking and agonizing over how fat I was all the time. I had very bad selfasteem. Looking at old photos I look just fine, not overweight. I was just always the tallest one, and that made me feel so big. Not until I was 13 did any of the guys ins chool get taller than I was. But now I am so happy to be 173 cm, (5.8). I wouldn't have it any other way.

And I feel like life has just started, I am looking forward to all the cool things to come. It will be fun, especially now when I got rid of that pesky colon of mine. Yay life!

6 comments:

Fia said...

Grattis på födelsedagen!!! Ja man är bara så gammal man känner sig, helt rätt!

et var bra att du skrev om din födelsedag, jag måste komma ihåg att få ihop mitt paket till min mormor som fyller 102 nästa månad. Det är gammal...du har en bit kvar dit, eller hur? LOL

Saltistjejen said...

GRATTIS!!!
jag tycker inte 34 är gammalt. Kan meddela att 34 var ett bra år! Tyckte iallafall jag...! :-)

Hursom helst är det som du säger att åldern sitter i sinnet och till viss del kroppen också såklart, men inte i åren! Iallafall inte efter att man passerat en viss ålder. Får man bara behålla en hyfsad hälsa så kan man vara "ung" länge.

Och jag håller fullkomligt med dig om att det var en jätrans skillnad att få några år på nacken efter typ tonåren. Jag skulle ALDRIG vilja vara tonåring igen! Hu!!!!!! Nog var det en underbar tid på många vis, men nu emd facit i hand så föredrar jag ändå den säkerhet och självkänlsa som man har nu. Att man kommit över det där att man ska "passa in" och att man älskar en som man är med alla sina egenheter, fel och brister. Visst man jobbar såklart på de senare, men man har liksom accepterat att männsikor inte är superperfekta och det är okej. Jag gillar att bli äldre! För varje år får man mer livserfarenhet och har upplevt nya saker! Jag hoppas bara att man kan fortsätta att vara nyfiken och hyfsat prestigelös även när man blir ännu äldre. Så man inte "ästter sig ner" och tänker att "jaha, nu är jag färdig, klar." Man vill ju helst utvecklas hela livet!

Anonymous said...

GRATTIS GUMMAN MIN!! Förstår inte att jag "glömmer" dig varje år *suck* men jag tänker och saknar dig mycket!! Kram Fam. Hoffman

Desiree said...

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas du får en riktigt underbar dag.

Stor grattis kram
D.

Lullun said...

Grattis på födelsedagen, och härligt att läsa historierna om de pigga "gamlingarna" i din omgivning. Det ger en ju verkligen inspiration!
Hoppas att du haft en bra, alldeles egen dag! :-)

mia said...

Grattis! Skulle inte ha panik om jag var du, du verkar ha hunnit med att uppleva så mycket. Du har levt helt enkelt! Då behöver man inte oroa sig för att bli äldre.