Tuesday, May 18, 2010

Det finns bra företag med...

Jag är inte en stor användare av min mobiltelefon alls. Men den är alltid med mig och har blivit ett nödvändigt ont.

Sist jag var i Sverige lånade jag någons gamla mobil och köpte ett kontantkort så jag kunde ringa billigt inom Sverige. Det var dock jobbigt att använda en mobil jag inte var van vid, och att inte ha några telefonnummer i adressboken.

Jag funderade starkt på att köpa en ny mobil här i USA, en olåst, så jag kan ta med den till Sverige med alla mina telefonnummer och bara sätta i ett svenskt SIM-kort. Men det är dyrt med olåsta mobiler, och jag har verkligen inget behov av en riktigt super fancy mobil, men är precis lagom...

Så jag skrev ett trevligt brev till vår operatör, T-mobile, och berättade vad jag behövde, och påpekade att vi har varit trogna kunder hos dem sedan 1997 (innan de ens hette T-mobile). Jag fick snabbt svar att de verkligen uppskatatde oss som kund, och såklart de kunde låsa upp min mobil så jag kan använda den i Sverige!

Detta var ganska snällt av dem, med tanke på att de faktiskt har International Roaming, dvs jag KAN ringa med den i Sverige, men det är väldigt dyrt (genom kontot vi har med dem).

Så det finns inget i detta för dem förutom att göra en gammal kund glad... Så tack!

5 comments:

Anonymous said...

Det var verkligen snällt gjort av dem.
Denna enkla gest kommer att få dig att tänka två gånger innan du byter till någon annan operatör. Så deras tjänstvillighet lär löna sig för dem med.
Låter även som ni haft en bra weekend. Själv så har jag legat hemma med bihåleinflammation i 3 dagar men pallrade mig till jobbet idag. Har lite att fixa då jag ska vara ledig på fredag för att åka till Riga över helgen & gå på 30 års fest. Ska bli super kul! Hoppas bara jag är fullt återställd till dess...
Hälsa familjen.
Kram
-Mari-

S w e F l o said...

Men du fick ju en trevlig resa till London, så det var det väl nästan värt? Kram!

Desiree said...

Då blir man glad när sådant händer. Då vill man fortsätta vara en trogen kund. Snällt och underbart att de fixade din telefon så att du nu kan ha den överallt.
Kram

Jenny said...

Vi har ocksa T-mobile och jag far saga att jag faktiskt ocksa alltid har haft bra erfarenhet av dera customer service!! Vi har ocksa fatt mobilerna upplasta av dem, fast jag anvander anda en svensk nar jag ar i Sverige, med kontantkort, for dar har alla svenska nummer hamnat genom aren, sa det ar ok. Kram!

Petra H said...

Wow, vad hyggligt av dem!! Jag älskar att jag har en fri mobiltelefon som jag kan använda överallt, bara jag kommer ihåg att ta med mig mina SIM-kort vilket inte alltid händer ;-) Men det är också bra i Europa, har man "tappat" sitt SIM-kort kan man få ett nytt med samma nummer (och kvarvarande kredit) trots att man inte har ett abonnemang! Jag har spanskt, belgiskt och svenskt nummer!
Kram!