Wednesday, May 18, 2011

Onsdag

Det är som om alla känner på sig att jag just nu jobabr väldigt mycket. Helt plötsligt väller det in med jobb. 90 % av dem säger jag ja till och gör på kvällen elle rmorgonen efter/innan stora jobbet. Så nice att tjäna lite extra just nu!

Gissa om jag är trött på kvällarna! Men det gör ingen, helgerna har varit avslappnande, på söndag blir det heldag ute, då ska vi äntligen ut med kanot (blev inregnat förra helgen), och sedan slapp på Casey Key.

Nästa helg är det 3 dagars ledigt, och den inofficella starten på sommaren här i USA. Då blir det vår traditonella båtdag (på lördag). Vi lastar hundar och allt och hyr båt en hel dag. Sol, bad och snorkling står på schemat (och fint väder hoppas vi).

Jag har satt en kvot för hur många ord jag SKA översätta varje dag, en väldigt (i min mening) slapp kvot. Men då vet jag att det finns svängrum för annat också, man får ju inte ta ut sig nu när det är långt lopp, så att säga. 2500 or dom dagen. Fast det brukar bli över 3000. Agenturen blev jätteglad när hon såg rapporten som jag skickar till henne varje måndag, hon hade inte räknat med att jag var så snabb.

Men det är ett bra tempo, det är ändå teknisk text, även om jag nu är ganska bekant just med det här ämnet, men ändå. Det snurrar inte på lika fort som en "vanlig" text, då skulle jag lätt ha klarat 3500 till 4000 ord om dagen.

Men det är ju lovande att jag får jobb så mycket just nu. Det kanske blir en del shoppande i Sverige ändå?

Och en ny cykel ska jag köpa senare i sommar, det är min belöning! En riktigt BEKVÄM cykel (jag gav bort min mountain bike till grannen, obekväm som sjutton). Ser fram emot långa cykelturer med familjen på helgerna, det finns ju en hel del härliga parker med perfekta cykelvägar i närheten!

Den här har jag valt ut. Den har bla en superbekväm sadel. Ska ha en cykelkorg också. Going old school... :-)



3 comments:

Victoria said...

Vilken fin cykel! Den är du verkligen värd! Kramar//Vic

Desiree said...

Fin cykel. Den är du helt klart värd efter allt detta intensiva jobbandet. Men visst kan det vara bra att ha pengar till Sverigeresan. Det här är ju toppen så länge det inte blir too much men hittills verkar du ändå ha hittat ett bra flyt och balans.
KRam!

SweFlo said...

Ser fram meot att cykla har ju inte gjort det på säkert 10 år pga av min hårda, obekväma moutnain bike. Den här har sådana där stora ballongdäck, heter tom Comfort Bike. En riktig cruiser... :-)