Wednesday, May 25, 2011

Onsdag

Redan! Veckorna flyger iväg när man har mycket att göra verkar det som.

Igår körde jag järnet och var supereffektiv, fick SÅ mycket jobb gjort, men jag var bra slut i hjärnan när kvällen kom.

Det var Science Fair på Sarahs skola, men jag orkade helt enkelt inte, det mesta var dessutom utomhus och det var 32 grader varmt igår. Klockan 6 på kvällen.

Så jag stannade hemma och lagade middag istället, vilket var skönt. Och de hade det alldeles utmärkt kul utan mig :-).

Imorgon ska de ha Water Day på skolan. Alla klassens föräldrar har bidragit med en massa gott att äta, och det blir stor picknick med grillad korv, massor av olika vattenaktiviteter (de ska ha med ombyte och badkläder med sig). Det blir nog riktigt kul!

Nej, nu tillbaka till jobbandet! Just de senaste dagarna har det handlat om en typ av maskineri som jag har stor erfarenhet av, så det går mycket fortare efetrsom jag inte måste göra så många efterforskningar.

Häromdagen fastnade jag dock på en maskin som jag för mitt liv inte kunde komma på vad det var. Inte ett enda napp på Google, fanns inte i en endaste ordbok. Och bilderna gav inte mycket heller. Tillslut kontaktade jag anläggningen i Sverige för att fråga. Visade sig vara en maskin de hade uppfunnit själva och hittat på ett namn för, så där kunde jag ha suttit i timmar och dratt mig i håret utan att komma någon vart, ha ha! Namnet på svenska var ett ord. Deras översättning var SJU ord! Ja jisses. Men nått nytt fick jag ju lära mig i alla fall!

No comments: