Thursday, May 5, 2011

Usel...

... på att kolla andra bloggar, och kommentera ska vi inte ens tänka på!

Just nu arbetar min hjärna på högtryck under dagarna och på kvällarna försöker jag hinna med sådana saker som ska hinnas med i ett hem: ta hand om barn, läsa läxor, handla mat, laga mat, äta, städa lite sådär så det inte blir FÖR mycket, tvätta kläder och köra diskmaskinen... och ja ni vet.

Idag lyckades jag i alla fall köra två maskiner med tvätt, och mat får vi nog i oss, lite kyckling, grönsaker och sås blir det.

Men det kommer att bli en hel del bollar att hålla i luften under sommaren, men jag är faktiskt SÅ glad över att ha en garanterad inkomst i fyra månader, eftersom man som frilans aldrig VET hur nästa månad kommer att se ut, det är ju "the nature of the beast", så att säga. Nu har jag jobbat som frilans i 11 år, och det märks att jag är mycket mer etablerad eftersom jobben rullar in med jämna mellanrum.

Om någon undrar hur det går med LCHF-ätandet så kan jag meddela har vi hållit oss på spåret, inga som helst avvikelser! Tänk, jag och INGET SOCKER så här länge! Ken har bara ett HALVT kilo kvar till sin målvikt, jag vill gärna gå ner 5 kg till, men då är jag ganska strikt i mitt tänkande, just nu känns det jättebra och jag har blivit av med över 5 cm runt både magen och midjan, vilket har gjort en stor skillnad i hur kläderna sitter. Härligt!

1 comment:

Saltistjejen said...

Sådana perioder har man ju ibland. Med mycket att göra i livet. Då får bloggandet vänta lite. Skönt att du mår så bra nu och att saker och ting flyter tycker jag! :-)
kram!