Saturday, May 21, 2011

Uruselt humör

Har precis grälat med unge som inte vill städa sitt rum. Men har man haft kompisar här halva dagen och det ser ut som fan och hans moster, då tycker jag inte att det är rättvist att jag ska behöva städa upp allt. Jag plockade undan tält, spel och leksaker från vardagsrummet, men sitt eget rum får hon faktiskt ta itu med.

Sedan en jävla kalabalik med hundar och katter. Nu är ena hunden och ungen instängda på hennes rum med ultimatum att det ska vara städat annars kan hon stanna där resten av kvällen. Och ingen kanot imorgon...

Nu städas det ganska flitigt där inne... (Med lite suck och stön, men dock!)

Hjälper ju inte att jag själv har jobbat 5 timmar på makens webb-projekt, har skapat och laddat upp inte mindre än 10 domäner idag, inte direkt kul när man är ledig...

Och så har vi den stora elefanten i rummet: PMS.

Och ingen choklad för mig... Det är det värsta. Ken skulle ta hem lite Diet Sunkist som tröst, kanske det hjälper lite :-).

Nu ska jag fixa färdigt med picknick maten inför imorgon, städa och diska i köket plus ta hand om sänkläderna som är i tvättmaskinen.

Hoppas på att få slappa om någon timme, kankse efter jag lagat mat? (För mat måste vi ju ha i oss också...) Fan för den som retar upp mig i dag säger jag bara... :-)

1 comment:

Desiree said...

Hoppas du fick sätta dig ner och få lite egen tid. Låter som du behöver det och verkligen är värd det. Klart att Sarah ska städa sitt rum. Det är hon tillräckligt stor för att göra. Lite ordning på torpet ska det vara om du nu ändå plockade och städade resten av huset. Du skulle behöva bli lite ompysslad låter det som idag.
Kram!