Thursday, May 26, 2011

Torsdag

Jäkla aspartam! Jag har varit känslig mot det ett tag nu, men jag har så svårt att hålla mig borta från min Diet Coke. Men usch och tvi vad ont i huvudet och kliig i halsen jag blir! Jag drack bara två igår. Och en hittils idag.

Försöker hinka grönt te istället, men jag är beroende... Suck.

Jag har en hel del utgifter nu innan vi drar till Sverige, och det gör det svårt att samtigit spara fickpengar. Fast jag har varit ganska duktig!

Nu frågade jag dock agenturen om jag kanske skulle kunna få min första betalning några dagar innan vi reser, det skulle göra det hela så mycket enklare, och jag måste inte stoppa undan mer pengar.

Jag tänkte att man ju kan fråa i alla fall..

Ja, det var såklart att de skulle se till att jag hade pengarna innan semestern! Tur att det är så gulliga på denna lilla agentur. Det är ju fördelen med en liten agentur när man jobbar direkt med ägaren, man får en mer personlig relation. Många översättningsagenturer kan annars vara ganska anonyma med kontor över hela världen, och de vet oftast inte ens vilken tidszon man befinner sig i...

Denna dam (som är i North Carolina) har jag kännt i många år och gillar. Hon är alltid professionell men med glimten i ögat. Vi kan ofta prata om annat än bara jobb, vilket är kul såklart.

Just nu är jag PANK med endast $15 på kontot. Jag har jobbat MASSOR och har $$$ på G. Men tidigast nästa vecka. Suck. Och jag som var sugen på att shoppa i helgen!

Ja ja, det kanske är lika bra, den som spar hon har... tråkigt! :-)

1 comment:

Victoria said...

TRÅKIGT, var ordet sa Bull.
Hoppas verkligen du får pengarna snart! Kram//Vic