Monday, August 15, 2011

Hårresande

Fick en spännande present av maken i helgen, nått som jag verkligen velat prova: 6 laserbehandlingar för att permanent (?) få bort håret på benen!

Hur spännande som helst! Dock får man inte ha solat 4-6 veckor innan en behandling, så jag ska vänta tills senare i höst med att göra detta.

Han råkade se en deal på Groupon.com och slog till. I vanliga fall kostar det $1200 för att göra knäna och nedåt, men med Groupon alltså bara $249! Annars skulle jag aldrig prova, men det var ju ett bra pris.

Det görs hos en plastikkirurg i en grannstad, så på ett riktigt doktorskontor. De flesta behöver 5-6 behandlingar innan man är helt hårfri, så paketet innehåller alltså 6 behandlingar.

Maken råkade se detta och dealen var ju här och nu. Han kom ihåg att jag brukar prata om att det skulel vara häftigt att prova på just det här. Så en lite tidig bröllopspresent blev det, men en som jag verkligen gillar! Man har 1 år på sig att använda presentkortet. Kul va?!

3 comments:

Anonymous said...

Jäkligt skönt om man blir av med håren, hoppas det fungerar och inte gör allt för ont (gör det ont?).

-Mari-

SweFlo said...

De säger att det varierar från person till person, men som värst kan det kännas som någon snärtar en med ett gummiband. Om det funkar kan jag tänka mig att spra ihop för övre benen, underarmarna och bikinilinjen. Vad konstigt det skulle vara att aldrig mer behöva raka nått! :-)

Anonymous said...

Ja, & va lyxigt om man slapp det.

-Mari-