Tuesday, August 2, 2011

Vad tror ni?

Ni som har följt den här bloggen ett tag kommer säkert ihåg allt drama för lite mindre än ett år sedan när vi försökte hjälpa Kens dotter. Det var fruktansvärt jobbigt och jag kände mig mer eller mindre som om hon spottade i ansiktet på oss efter allt vi gjorde för att hjälpa henne...

Hon har hållit kontakten med Ken lite då och då, mest när hon frågat om pengar. Ken har dock endast skickat pengar till jul och nu igen till hennes 21:a födelsedag. Och hon frågar ofta om killen som har hyrt huset som vi ju köpte för att hon skulle bo där medans hon gick på universitetet har flyttat ut. Så att hon kan flytta in. Ja, NEJ. Han tänker inte flytta, och HON skulle aldrig få bo där. Fy fan säger jag bara!

Vi har dessutom sett genom officella dokument från hennes hemkommun att hennes kille åkt fast för att ha kört påverkad utan körkort. I hennes bil, med henne sittandes bredvid. I den delstat där de bor är lagen ganska tuff för den som med vilja låter någon annan köra sin bil om de inte har körkort, förutom då att han var påverkad...

Så vi såg det men vi sa inget till henne, eftersom vi vill att hon ska kommunicera sådant här själv. Och helt plötsligt ville hon ha pengar. Till skilsmässoaffären med sin fd, sa hon. Men vi visste ju att pengarna var till böterna för det här. Då fick hon för sig att vi spionerar på hennes mobil och att vi har läst hennes SMS, vilket vi ju inte kan eller ens skulle göra.

Och ett par dagar senare säger hon till Ken att hon nu vill komma ner och ha semester och bo hos oss i ca 3 veckor, om han kan betala henne så att hon inte missar någon lön!

WTF?

Ken har inte svarat på detta, men han vet att jag inte skulle godkänna att hon ens kom inom skotthåll från vårt hus... eller ens i närheten av Sarah. Vad tänker hon med? Tror hon att hon kan agera som hon har gjort och att vi bara drar ett streck över det? Och att hon ens vill bo här, med tanke på att jag "är djävulens avkomma och bara ska dra mig tillbaka under den sten i Sverige som jag kom ifrån" (direkt kvotering...)

Hit ska hon INTE, ska hon till Florida får det vara långt ifrån där vi bor och Ken får i så fall besöka henne där, men han har ju inte tid att åka iväg på semester med henne, och inte skulle han vilja det heller...

Nu har jag fått gnälla av er lite, men om ni kommer ihåg hur det var med allt hennes drama så förstår ni varför jag tvärvägrar att ha nått med henne att göra igen, eller utsätta Sarah för henne.

Om ni vill ha en uppdatering om dramat med stort D så kan ni börja läsa här, precis innan de flyttade in hos oss...

4 comments:

Anonymous said...

Men Katrin, det där med sten stämmer nog för jag har ett väldigt bra minne av när du å jag firade midsommar i Tofta, alldeles för unga =) Och in på "krogen" väl där sa en kille "Vilken sten dök ni upp ifrån" Så det stämmer nog ;-)Du är nog född under en sten

Miss yu!!

//Anna

Anonymous said...

Hahaha, Kul historia Anna!

Jag tycker att ni ska fortsätta stå på er. och som sagt om Ken vill träffa henne så kan han ju i sådanna fall ta sig till där hon är, precis som du skrev. Så hon inte kommer nära er och förpestar. Fattar inte att hon har mage att komma och bete sig så där och kräva pengar m.m.
Visst hon känner säkert att hon har lite att ta igen eftersom hon nyss fått reda på vem hennes biologiska pappa är, men då får man f*n bete sig också. det handlar ju om att ge & ta i alla förhållanden här i världen och inte f*n har hon gett något mer än bekymmer och lögner, så varför skulle han ge en massa bra saker tillbaka när hon inte tar tillvara på eller uppskattar de chanser hon fått/får av er?
Synd för Ken att det blivit som det blivit men han har ju verkligen försökt.

Hoppas ni landat nu efter Sverigeresan.

Låter som en smart grej som Sarah & hennes bästis gör och planerar in en playdate online när de inte kan träffas. Är det flickan som också ska börja i samma skola som Sarah till hösten?

Har börjat kolla lite Arlanda-Tampa flygbiljetter för nästa år men de är ännu dyra. Men jag fortsätter letandet...

Kram
-Mari-

Mrs Clapper said...

Nej nej nej! Jösses! Jag minns den där vändan sist, jag förstår dig till 100%, hon har bränt sina broar! Skillnad om hon tog tag i sitt liv och bevisade att hon lever ett bra liv.

Taina said...

Hur fräck får man vara egentligen? Håll henne på avstånd...