Wednesday, August 31, 2011

Inte kul

Idag kommer det inte att bli kul alls.

Jag var supertrött igår, så eftersom Ken var på jobbet sent gick jag och la mig vid 9:20 PM. Det varade inte länge, Bob fick ett anfall från sin bukspottkörtel igår kväll. Det händer inte så ofta, men när det sker så kan man räkna med en sömnlös natt. Jag var ute och gick med hundarna vid halv ett på natten, och sedan försökte jag få Bob att somna genom att ligga på soffan med honom, men han var så rastlös och hade så ont så det gick inte så bra. Stackaren! Han spydde upp de smärtlindrande som jag gav honom, tills vid halv två på natten, då fick han äntligen behålla tabletten och förhoppningsvis få honom att somna lite.

Ken å andra sidan har hållit på med programvaruuppgradering på jobbet i flera dagar nu. Det måste göras på helger och kvällar eftersom de anställda annars inte kan jobba. Servern har krånglat i flera dagar. Hur som helst, han vacklade hem och var inte hemma förrens halv TRE på morgonen! Han stupade i sängen, och vi försökte då ta Bob med oss i vår säng, eftersom han inte vill vara ensam när han mår dåligt. Det funkad eungefär i en halvtimme, sedan var han rastlös igen. Fast han inte ville gick Ken ut med honom på soffan och sov med honom där, Ken på soffan och Bob på golvet med rastlösa promenader runt bordet då och då.

Så gissa hur möra vi båda var när vi gick upp halv sju imorse... Och då var jag tvungen att hjälpa Sarah med matteläxan som vi inte hann med i går... Inte kul.

Stackars Ken som måste vara på jobbet och fungera. Hoppas han åker hem tidigt! Själv känner jag mig smått lobomotiserad, men jag måste jobba idag. Tur att jag har ett lager med Diet Coke, det kan nog komma till pass idag.

Stackars Bob är inte helt tillbaka, men han sover nu i alla fall. Han är helt slut han med!

Så det blir nog en tidigt kväll idag... Gäsp!

No comments: