Monday, August 1, 2011

Augusti!

Sommaren har gått snabbt! Ursäkta att jag inte skriver mycket, men jobbandet är väldigt intensivt just nu. Det känns lite som om jag inte hinner med nått annat nu. Fast i helgen var jag helt slut och beslutade mig för att ta det coolt. Jag skulle behöva städa, men jag kände att vila behövdes mer.

Så vi gick på bio och såg Zookeeper och den var väl OK, inget spektakulärt men kul.

Ken släpade med mig på ett museum för klassiska bilar som han velat besöka i typ 15 år. Jag gick med på det OM han bjöd på lunch efteråt... Och det var lika tråkigt på museumet som jag hade befarat! :-)

Annars har jag sträckläst hela helgen. Jag började lite grann på första boken i The Hunger Games (Hungerleken) i Sverige, men läste nu klart den plus den andra och tredje boken i helgen.

De håller ju på och filmar den första filmen baserad på den första boken. Jag gissar på en ny storfilmserie typ som Twilight-serien. Böckerna är inte världsomvälvande  eller så, men riktigt bra faktiskt. De är ämnade som ungdomsserie (precis som Twilight), men passar alldeles utmärkt till vuxna med tycker jag. Kolla upp dem och författaren Suzanne Collins, rekommenderas att läsa!

Idag följde Sarah och Stan med Ken till kontoret, så jag ska ta tillfället i akt nu när det är tyst och skönt här hemma och jobba järnet...

No comments: