Friday, August 12, 2011

Stackars katt!

Ni kommer väl ihåg förra torsdagen då jag ringde Animal Services och d ekom och hämtade katten som hade kommit undan då de tömde huset där den där animal hoarder-tanten bodde?

Igår ringde grannen och sa att katten var tillbaka. Jag sa att det kan ju inte stämma, de sa ju att de skulel hålal honom minst 30 dagar först. Jag tänkte att det måste vara ett syskon till katten eller nått. Men sedan såg jag katten i vår trädgård och mycket riktigt, det såg faktiskt ut att vara samma katt!

Jag ringde till Animal Services och de sa att veterinären hade kollat över katten, han var vid god hälsa om än mager, och han hade blivit kastrerad. På Human Society, där dom har djuren tillgängliga för adoption var det FULLT, och pga av deras nya "no kill policy" släpptes då katten efter tillfrisknande från veterinären tillbaka ut där han hittades. Det vill säga på vår gård!

Fy vad hemskt! Så den här stackars kissen har ingen som hjälper honom! Jag har ju redan ringt runt till alla katthem, och det är fullt över allt. Igår gick jag runt en sväng till bland grannarna, hur pinsamt det nu än må vara, och berättade om vad som hänt och bad dem prata med vänner och familj ifall någon skulel kunna tänka sig att adoptera honom.

Men jag inser att så nog inte kommer att ske, så vi tar på oss att halv-adoptera honom. Han får bo ute, men jag kommer att mata honom varje dag och försöka bli vän med honom. För inte i helvete kan jag bara ignorera den magra stackaren! Han verkar dessutom väldigt intelligent och lugn, en riktigt trevlig kisse med andra ord. Skygg såklart, men det kan vi nog jobba på. Synd att Ken är så allergisk, annars hade han gärna fått bo hos oss.

Bob har redan bekantat sig med honom genom myggnätet på altanen och Elsa fräser och burrar upp sig så mycket hon kan genom fönstret, men han verkar inte bry sig nämnvärt.

Stackars kissen, han har ju inte bett om det här. Men vi chansar och ser hur det här går. Vi tänker kalla honom för Baxter, han ser ut som en sådan i ansiktet...

Vad annars kan jag göra egentligen? Vad skulle ni göra?

1 comment:

Mrs Clapper said...

Stackars liten! Men vilken tur för honom att han hamnade hos er!
Det låter som du verkligen gör att som går att göra, och kissen är nog väldigt, väldigt tacksam!