Monday, November 28, 2011

Går av

Så käns det om höften just nu.

MEN jag är nöjd, har lyckats fixa och dona med allehanda viktiga kontorsgrejer, avstämt med fakturor och inkommande slantar. Gjort i ordning flera paket som ska till Sverige. Kontoret är kom-och-hjälp-mig skick just nu, men det kan vi ju ta en annan dag.

Inlådan är TOM. Dagen käns redan mycket bättre!

Och ikväll blir det kalkonmiddag! Vi (eller ja jag i alla fall) har nämligen inte ätit kalkon ännu (lite magflunsa i vägen).

Vi hade köpt en färdiggräddad som bara ska värmas, och den hade ett ganska långt datum, så vi ska fixa till den ikväll, med potatismos, sås och gröna bönor som sig bör. Fast med lingonsylt i stället för tranbär.

Och glömde att nämna: Maken tog dammsugaren och vi lyckades få rent innan svärmor kom. Och han dammsög utan att klaga alls! :-)

Nu ska jag till banken och sedan till posten, och sedan är det så gott som dags att hämta dottern och sedan inhandlade av lite mat.

Supereffektiv måndag trots avsevärt smärtfyllt handikapp! Awesome!

1 comment:

Fourmum said...

Hoppas du hittar lite tid att ta det lugnt på. Inte så lätt med främmande i huset och en massa "jag ska bara " saker som man vill fixa så man blir av med dem.. Ta hand om dig! Mvh anette