Saturday, November 26, 2011

Uppdatering

Igår eftermiddag fick jag plötsligt massiv smärta bak på vänstra sidan av ryggen, precis över njuren. Så ont! Jag vet inte om det är en njursten, det är ändå ganska vanligt hos folk som har opererat bort tjocktarmen, eftersom vi oftast är konstant uttorkade. Och de senaste dagarna har jag ju varit väldigt uttorkad.

Just nu tänker jag vänta och se. Sjukhus är inte min favorit, men om det inte blir bättre måste jag få smärtlindring. Så i stället för att åka till akuten i morse beslutade jag för att vänta tills Ken kommer hem från jobbet, vilket han bör göra runt lunchdags. Då kan jag kanske hinna bestämma mig.

Saken är den att det helt klart är en kostnadsfråga Jag har nästan $1000 kvar på självrisken för sjukförsäkringen. Och det kommer att kosta mer än så, så jag kan ju räkna me den räkning på hela beloppet om jag går till akuten. Det är inte billigt.

Njurstenar brukar ju lösa sig av sig självt om man bara dricker ordentligt, men det gör ju så ONT! Så vi får se. Det är också möjligt att jag återigen har fått en inflammation i ischiasnerven, men jag har aldrig haft det på vänster sida. Och det här gör mer ont...

Så jag känner mig väldigt ambivalent just nu. Jag väntar några timmar och ser hur jag mår helt enkelt.

Vi ska boka om svärmor till nästa helg, orkar helt enkelt inte med det just nu.

1 comment:

Saltistjejen said...

Men fy! Det låter allvarligt. Hoppas så att du blir bättre snart då! Drick massor om du kan.
Kramar!