Friday, November 25, 2011

Lidandet fortsätter

Inte kul med magvirus. Speciellt inte när man är utan tjocktarm, dvs, har väldigt liten förmåga att ta upp vätska...

Men jag har inte lust att gå till akuten denna gång, så jag kämpar vidare. Nu känns det liiiite bättre, så hoppas på att få energin tillbaka snart. Inte kul att vara sjuk över en sådan här stor Holiday. Som i mångt och mycket handlar om att äta gott. Inte mycket ätande för min del (men för att vara extra taskiga har någon bestämt att jag ska vara superhungrig...)

Ska prova att äta nått annat än buljongen från kycklingsoppa idag, hoppas magen pallar med det. Tog lite smör på en rostad macka igår, och det gick inte alls bra.

Suger. Försöker få något gjort idag. Alla höst/Thanksgiving dekorationer är borta. Sedan blev det en massa vila på det. Sedan började jag ta fram juldekorationerna, och nu vilar jag igen. Verkar funka OK: fixa lite, vila, fixa lite mer. Och imorgon MÅSTE jag ha mer energi, eftersom svärmor kommer på söndag och jag måste i alla fall få fram dammsugaren, huga! Ken jobbar så han kan inte bidra så mycket heller, men han får ta hand om julgranen i alla fall, det brukar vara ett stort jobb.

Min bil som alltid har varit kanon, aldrig minsta lilla fel, sputtrade lite i onsdags, och sedan kom "check engine"-lampan på. Så vi lämnade in den på verkstaden imorse. Visade sig vara bilens dator som gått sönder! Ja, det är lika dyrt som det låter... $1600! Dessutom får vi tillbaka bilen senast på tisdag eftermiddag eftersom de måste beställa hem en ny dator... Och Ken måste ha en bil att köra på jobb till Tampa på måndag och tisdag, och jag måste ha en för att lämna och hämta Sarah vid skolan... Så det får bli hyrbil några dagar. Suck ja.

Nej, nu ska jag rycka tag i lite mer fix, innan det är dags för nästa vilopaus. Sjuk är jag verkligen, men jag är väldigt mycket mer envis än sjuk, så det ska nog bli ordning på det här huset lite grann i alla fall. Och förhoppningsvis har svärmor överseende såklart! :-)

2 comments:

Fourmum said...

Usch så tråkigt! Hoppas att du mår bättre snart. Mvh anette

Saltistjejen said...

åneeej!!! Fy vad tråkigt. Hoppas så att du snart kryar på dig och ja det höär med moderna bilar ÄR verkligen ett abrer när något dåligt händer. Inte som förr när det handlade om MEKanik. Nu är allt ELEKTROnik. En helt annan prisklass såklart.
Kram!!