Tuesday, November 1, 2011

Tisdag

Känns som måndag eftersom Halloween gjorde det lite festligt igår - va bra, då blir ju veckan kortare!

Lite avis på europa som har vintertid, vi får inte det förens på söndag. Ska bli skönt!

Har sopat undan en massa jobb, dessutom städat bort Halloween-dekorationer, så nu finns det bara höst/Thanksgiving-saker kvar. Ska försöka städa lite, men har bara två timamr innan det är dags att hämta Sarah.

och imrogon är det kort dag, så då passar vi på att ha play date. Bästa kompisen ska med hem, och det är ett himla göra! Jag måste se till att de båda gör läxor, äter middag och att tösen får på sig full fotbollsmundering innan hennes mamma ska hämt ahenne vid halv sex. Allt för att de ska få tid att leka... Men det är ju kul för Sarah att ha en kompis att göra läxor med, de går ju i samma årskurs men inte i samma klass.

Annars lär det nog inte hända något intressant denna vecka tror jag.

Jag varvar jobb me dlite städ och pysslande och lite svensk Tv under dagarna, allt eftersom jag har tid. Måste hadla lite också. Igår och idag körde vi free-for-all med maten, dvs. pizza och godis tack vare Halloween. Men imorgon är det tillbaka till linjen utan socke roch stärkelse, dvs, lågkolhydrat. Och det känns bara bra, känner mig som en jäst bulle nu! Kroppen gillar verkligen inte allt socker. Sväller upp med en gång! Men jag tyckte det var bäst att låta mig få äta godis nu över Halloween. Upptäckte att det inte alls är gott egentligen, bara sött och sliskigt... Tur att det inte var svenskt smågodis, för DÅ hade jag nog inte nöjt mig med två dagars ätande! :-)

No comments: