Sunday, November 20, 2011

Söndag

Igår shoppade jag och Sarah som sagt, och det var kul. Vi stannade dock hemma på kvällen eftersom de vi skulle på middag till blev sjuka, så det blir nästa helg istället.

Idag åkte vi en tur till en trevlig park så att Sarah skulle få cykla och hundrna gå av sig lite. Det slutade dock ganska snabbt med att Sarah råkade köra över Stan (!!!) eftersom han följde nosen och inte alls var uppmärksam på vart han gick! Allt gick dock bra med hunden, han vart mest förvånad. Sarah kände sig dock jätteledsen och pallade inte med att cykla efter det, hon kände sig så skyldig!

Så vi packade alla i bilen och drog till en annan park, en som är mer lämpad med naturstigar att vandra på. Och det blev en kanonhärlig timme med promenad längs med Manatee River bland träden! Det är en bra park på en dag som denna då det är varmt, eftersom man kan gå mest i skuggan.

Härligt!

Nu är vi hemma och slappar. Sarah har två kompisar här, Ken jobbar och jag gör inget alls. Jag har precis köpt en juice-maskin och det ska bli spännande att prova. Har funderat på en i flera år, men det finns så mång aolika sorter att jag liksom inte kunde bestämma mig. Tittade dock idag på en dokumentar som heter "Fat, Sick and Nearly Dead" om en kille som kickstartar sitt nya hälsosamma liv just med att gå på en (ganska extrem) juice-fasta på 60 dagar medan han reser genom USA.

Och då fick jag tillbaka det där suget efter att prova en juicer! Perfekt nu när vi har så mycket pinfärska grönsaker från den ekologiska farmen! På tisdag komme rmaskinen, och då ska vi prova! Har du några tips, Victoria, jag vet att ni ganska nyligen skaffade en juicer? Märket på den jag köpte efter att ha läst massor av recensioner är Breville, en budgetvariant (de kan ju annars kosta åtskilliga tusenlappar). Hoppas den kommer att funka bra.

Jag har fått ett större intresse av vad jag stoppar i mig. Jag tror det börjad elite i och med att jag opererade bort tarmen, och sedan det här med lågkolhydratkosten. Jag har läst massor som fått mig att tänka till. Och just näringsämnena i grönsaker skulle jag gärna vilja ha mer av, och då funkar ju en juicer bra för det!

Nej, ska nog gå och förbereda lite inför eftermiddagens grillning nu...

1 comment:

Victoria said...

Hej!

Självklart har jag tips!
De här sidorna har jag tittat på efter recept:

http://onthelime.com/Home.htm

http://www.rawfoodrecept.com/

http://rawglow.com/recipes.htm

http://xn--rfrisk-iua.se/

http://susannagoesraw.wordpress.com/

Lycka till!! Kramar//Vic