Monday, May 21, 2012

Besök mitt i natten av drogpåverkad

Ja det låter ju allvarligt, och det var irriterande, men det rörde sig dock bara om en grannkatt som hade upptäckt vår stora kruka med kattmynta på baksidan. Den åt upp varenda blad, grävde och vältrade sig i krukan som bara den. Sedan satt den och stirrade på vår katt Elsa genom myggnätet (Elsa var ute på uteplatsen).

Elsa var inte glad över ett intrång på hennes revir och föröskte attackera den "kattmyntshöga" katten genom nätet. Det var då jag vaknade och fick gå upp och kolla vad allt liv var. Kattmyntatjuven hade dock ingen lust att ge sig av alls, så till slut tog jag Sarahs vattengevär och sprutade, och DÅ fick den fart därifrån!

Tyvärr hade jag jättesvårt att sova igår, mycket pga av tilltäppta bihålor. Jag låg och vred och vände på mig och såg hur klockan var efter 2! Sedan måste jag ha somnat till, och så vaknade jag då av kattspektaklet vid 2:45! Sedan kunde jag bara inte somna om. Det hjälpte ju inte att Ken hade bytt med Sarah och jag had een bläckfisk-unge med armar och ben överallt bredvid mig. Bra för Ken att han slipper sova nära mina baciller, men mindre bra för min nattro.

Dessutom märkte katten att jag var allmänt vaken och tyckte att jag då lika gärna kunde gosa med henne. Så hon satte sig ovanpå mig stup i kvarten och spann som bara den.

Så idag känner jag mig sådär allmänt INTE pigg! :-(

1 comment:

Carina said...

Hoppas du kryar på dig :)

Kram