Wednesday, May 23, 2012

Onsdag

Jag kunde andas klokt imorse när jag vaknade! Fortfarande ett jäkla göra med bihålorna, men i alla fall så är de inte helt igentäppta. Dessutom vaknade jag inte förrens kvart i fem, och lyckades somna om utan problem. Samma igår morse, sov riktigt bra.

Har alldeles för mycket jobb, känns lite för mycket just nu. Vill ha ledigt. Men snart är det ju helg, så det ordnar sig ju.

Idag är det sista upphämtning av grönsaker på grönsaksfarmen för denna säsong. För tyvärr är det alldeles för svårt att odla grönsaker under sommaren, somrarna är väldigt tuffa vad gäller värme och insekter här i Florida.

Själv kör jag med mina örter och hot peppers så länge det går, än så länge så går det bra. Fram emot juli brukar det vara en annan femma... Verkar bli en bra skörd med lime i år här hemma också, de är goda från mitt eget limeträd som jag planterade för några år sedan. Vi hade lime långt in på hösten förra året, och de blir ungefär dubbelt så stora än de som man köper i affären.

Några av mina limekärnor har planterats på Gotland hemma hos moster Ewa, (jag tog me dförra sommaren) det ska bli spännande att se om de tar sig. Hon kan få det mesta att växa! Vanlig lime man köper har ju inte kärnor, så det var ett gyllene tillfälle för henne att få tag på just kärnor och så själv.

De senaste veckorna har jag shoppat loss en del på eBay. Det kommer och går i vågor när jag känner för det. Ibland är det riktigt spännande att handla på auktion, ibland orkar jag inte bry mig. Så det är många små spännande paket på väg hit, kul! Fick tag på några bra guldkorn, bland annat en kjol som jag älskar, köpte en förra våren, och nu vann jag den i två andra färger som inte säljs längre. Har man hittat nått man verkligen gillar så är det ju smart att köpa samma i olika färger, liksom. Från GAP och Old Navys egna sportaffär, Athleta, som bara finns på nätet. Rekommenderar den affären, härliga sportiga kläder!

Jag och Sarah var på Wal-Mart och inhandlade ett och annat gott att ta med på båtturen. Vi behöver ju bara snacks och drycker, eftersom vi äter lunch på restaurang. Vilket gör packningen enkel: dryck, snacks, badleksaker, dykutrustning, handdukar och solskydd!

Nej, nu ska jag ta tag i ett jobbigt projekt som ligger och pyr i min inlåda... Bäst att få det gjort!

No comments: