Saturday, May 19, 2012

Jobbarlördag

Igår slog det till ordentligt och nu ha rjag superont i halsen och feber. Tack för den, Sarah! :-)

Inget vidare kul, jag trodde jag hade fått mitt redan med min mage, men nehejdå, lite halsont ska vi nog pracka på henne också.

Idag är målet att få klart minst ett jobb som måste vara klart idag, helst skulle jag göra alla tre jobben som ligger och väntar, men det lär inte hända. Kanske jag gör ett till imorgon. Ja jag måste, eftersom det ska vara inkämnat måndag morgon.

Stranden kan jag glömma, det är ju inte kul när man inte mår bra.

Jag lämnad eSarah hos sin BFF vid halv elva, och hon ska vara där tills Ken hämtar henne på vägen hem vid femtiden. Bra att hon får lite kul i alla fall.

Så planen är att göra klart det här jobbet, äta lunch, sedan städa köket. Jag hittade en gammal kvarglömd böndipp me dmycket vitlök som har stått i kylskåpet ett tag. Den var god då den var fräsch, nu inte så mycket... Även efter jag sköljde ut skålen luktar det apa. Men jag hade slut på både vanligt diskmedel och diskmaskinsmedel igår, så den fick stå. Och den har gonat till sig rejält! :-)

Nu har jag i alla fall inhandlat allehanda diskmedel, så det måste tas om hand.

Imorgon får jag tackla tvättberget, det orkas inte med idag.

Jag hoppas det blir tid över för Johan Theorins "Sankta Psyko" som jag har påbörjat. Den ska ju vara så annorlunda än hans tidigare böcker, så jag ser fram emot att läsa den lite mer. Hittills verkar den bra i alla fall.

Så ingen sådär jättekul lördag, men så blir det ju ibland. Jag har i alla fall en hög förhoppningsvis bra filmer som ligger och väntar på ikväll, tillsammans med glass som Ken hade med sig till min onda hals igår. Så lite mys kan vi nog få till det!

No comments: