Monday, October 6, 2008

Jobb börjar hopa sig

Det har kommit in en hel del jobb på sistonde, och jag har försökt skjuta på dem så mycket som möjligt. Men nu blir det ganska mycket jobba denna vecka. Jag kan jobba under förmiddagen, och vi kan aktivera oss efter att Sarah har hämtats från skolan. Dessutom kan jag jobba i helgen efter att mitt kära besök har åkt på lördag.

Sedan börjar jag på ett STORT jobb på måndag den13:e, vilket kommer att ta 3 veckor (eller det får helt enkelt inte ta mer tid, ska var ainlämnat den 31:a).

Det blir mycket att göra men pengarna behövs. Detta bör dra in ca 60 000 kr under oktober, vilket jag inte tackar nej till. Har ju inte betalat någon skatt ännu i år, vi brukar betala in den under november oftast.

Sista betalningen på kryssningen ska betalas på torsdag, och om jag har lite extra slantar till övers i december så vore det toppen, eftersom det hade varit kul att shoppa loss lite i Mexiko.

Sedan ska studielånet betalas igen i februari. Och lite annat smått och gott...

Förhoppningen är att det ska komma in lite trevliga jobb i början på nästa år, så att jag kan ta mig till Svedala under sommaren...

5 comments:

Saltistjejen said...

Å det låter ju toppen! Har du fått betalt för dina tidigare jobb än? Har för mig att det var lite problem med det??
Kram!

S w e F l o said...

Jag hittade adressen till ägaren av företaget och skrev ett bestämt brev, men jag hotade inte elle rnågot, bara poängterade att det var oerhört dålig stil. Pengarna kom inom en vecka efter det... Så inga fler usla betalare, good riddens!

Jessica said...

Bra att du fick in pengarna.
vad ar det du jobbar med?

S w e F l o said...

Jag jobbar som frilansande översättare på heltid sedan 2000. Det blir alla möjliga uppdrag, allt mellan himmel och jord!

Carina said...

Ja, vad jag längtar till du kommer "hem" igen. Hoppas du kan stanna läääänge hos mig då :)