Sunday, October 26, 2008

Urka

Igår åkte vi en hel timme in till Clearwater för att köpa möbler. Vi hade kommit överrens med en dam att hon skulle ringa oss om hon inte fick sina sovrumsmöbler sålda, så skulle vi ta dem till halva priset hon ville ha. Hon hade nämligen ett förvaingsutrymme som hyrestiden gick ut på igår, så hon var tvungen att göra sig av med möblemanget. Fina grejjer med.

Så hon ringde oss och sa att ingen annan hade hört av sig, så vi for upp. När vi anländer informerar hon oss om att en annan tjej hade kommit förbi, och att hon var villig att ge lite mer. Hon bedyrade att hon hade ringt mig. Ja det var ju inget fel på min mobil, så det där tror jag inte på...

Man blir ju minst sagt sur när man har kört en hel timme, och sedan får köra hem tomhänt en timme till...

Men, jag hittade ett annat sovrumsmöblemang. Kanonkvalitet, helt nytt från en liten möbelaffär här i stan. De har köpt upp konkursbo från ett annat företag, och dessa grejjer är tillverkade av jättefint trä i enlighet med ITTO, en internationell organisation som ser till att tropiskt timmer används miljövänligt. Företaget som har tillverkat mölerna är väldigt miljömedvetna i helhet, och möblerna har många fina detaljer.

Men såklart så har Ken kundbesök idag och kan inte komma med och titta under de få timmar som de har söndasgöppet. Och det är helt kanon pris! Pris på Internet för hela setet är över $4,000, och vi kan få det för $1,500... Så nu måste jag kanske sitta tills nästa helg och vänta, och hoppas att ingen annan köper det. Inte kul...


Om det blir av så blir det sängen ovan, byrån med spegel, två sidobord plus en hög byrå med 5 lådor (inte på bild). Helt i fint trä med just den rätta capuccino-färgen som vi är ute efter. Men, under har ju skett förr, så jag håller tummarna!

Efter tips från kära moster Lotte så tittade jag nyligen på en kriminalserie inspelad på Gotland. Den handlar om polisen Maria Wern och heter Främmande Fågel, riktigt bra och spännande, och KANONKUL att se film inspelad just på Gotland!

Och jag läste just på samma mosters blogg att hon hade kollat på SOS Gute, ett reality-program om räddningstjänsten på Gotland. Så nu har jag Kanal 5 öppen och redo, och ska kolla på någr aavsnitt av den serien. Tack för tipsen!

4 comments:

Lotte Jensen said...

kära systerdotter.. läs min blogg om just Främmande Fågel

moster Lotte

Fia said...

Vad kul att ni fick möblerna!! Hur tittade du på främmande fågel? Jag vill ju också....
Kram,
Fia

S w e F l o said...

Fia, serien finns på TV4:as Web-TV. Det är inte gratis som SVT, men de ha ren hel del bra. http://anytime.tv4.se/webtv/

Jag rekommenderar att du kolalr in TV4:as nya serie, OSkyldigt dömd, kan nog vara av intresse för en jurist som du själv!

Fia said...

Åh, tack, ska jag genast göra!!