Wednesday, October 29, 2008

Kallfront

Igår och idag fick vi känna på kalla vindar. En kallfront norrifrån dippade ner i Florida, och det tillsammans med blåst gjorde att vi frös rejält. Inatt var det ner till 6 grader, mycket kallt för oss! Jag tror till och med att de hade frostvarning norr om Tampa. Imorse satte jag på värmen för första gången, det var ca 20 grader inne, vilket inte låter speciellt kallt i enlighet med svenska mått, men här känns det av.

Som tur är återgår vi till varmare väder imorgon, då det ska bli uppemot 25 grader varmt. Till helgen ska det visst kunna gå uppemot 30 grader. Fast det är skönt att "hösten" är här. Mindre luftfuktighet och svala nätter med behagliga dagar. Det är nu som Florida verkligen är som bäst, underbart!

Idag ska jag pyssla lite i sovrummet och göra allt redo för de nya möblerna, som kan komma så tidigt som imorgon förmiddag. Ska sätta tillbaka en byrå som vi lånat från Sarahs rum med. Fast det är så kallt så det känns inte som om jag kan få mina förfrysta leder att lyda.

Nu när vi får nya möbler kommer det inte att finnas plats för någon madrass på golvet för Sarah att sova på. Vi pratade om det, och hon tog det väldigt bra. Den nya regeln är att hon ska gå och lägg sig i sin egen säng i sitt rum, med nattlampa. Om hon skulle vakna under natten får hon gärna komma in till oss MEN hon får inte ropa efter mig som hon brukade göra, utan hon måste komma in på eget bevåg. Hon säger att det är OK, men vi får väl se i natt då det nya sovarrangemanget testas för första gången... Det finns små nattlampor i både vardagsrummet och vårt sovrum, så hon bör ju inte ha några problem med att hitat vägen mitt i natten...

No comments: