Thursday, June 11, 2009

Thanks a LOT!

OK, I wanted something to watch and since Sonja has been talking about (obsessing with) the HBO series True Blood, I decided to watch the first season. The second season starts soon here in the US.

THANK YOU! It is just so freaking good, in a cool, very kinky and well... you will have to see for your self...!

Now I will not get anything done until I have plowed though the whole season. I am on episode 9, 3 more to go before I get my life back...*rolling eyes* So THANKS !!! :-)

8 comments:

sonja said...

Weeehoooo! I'm so happy to drag more people down with me...ha ha.

S w e F l o said...

Nu förstår jag dessutom precis vad du menar med småblommiga klänningar och allt det där. Lite kitchigt men faktiskt väldigt bra! Tack för tipset!

Saltistjejen said...

Å nu blir jag nyfiken! Har ju sett affischer uppe här för den serien och funderat på den. Jag gillar ju vampyrer i film och bokform. Och HBO brukar ju göra riktigt bra serier. Visst är det en HBO-serie?!?!?
Funderade faktiskt på att hyra den på netflix. Kanske ska göra det nu om du nu tycker den är så bra! :-)
Kram!

S w e F l o said...

Himla bra! Tack vare att det är HBO är det gott om kinky sex och annat som man inte får på vanlig TV. Rekommenderas!

Annika said...

Ja, den har ju verkligen hajpats!!
Har inte sett den!
Borde väl göra det. tack Sweflo för denna recension...
Är det OK för min flicka, 12, att se det hela? HON ÄLSKAR TWILIGHT!!
Ah, nu ser jag vad du skrivit ovan....kinky sex, maybe not? or?

S w e F l o said...

Annika, det beror på hur känslig du är, men jag skule lgissa NEJ. Mycket naket, mycket sexscener (där de visar allt utom könsorganen, så i princiå soft påorn). Och annat smått och gott som kan vara lite svårt att förklara ens för mig själv... Såg sista avsnittet igår, var lite besviken på hur det slutade, men det är ju såklart så att man MÅSTE se nästa säsong! Kul med lite original, inte samam gamla.

mammigranten said...

Kollade in första avsnittet igår efter din rekommendation.
Det tråkiga är ju att maken kollade på det med, och han är inte hemma varken idag eller i morgon... Och jag vill se mer!
Har ju alla avsnitten gratis på HBO on demand via comcast...
tror jag ska övertala honom att han inte vill se, sista dagen att se dem är ju på måndag.
Och Annika, tror inte heller att det är något för din dotter. Jag gillar också Twilight, men det enda som är likt dem emellan är ju själva vampyrdelen eg.

Kram

Annika said...

Tack tjejer!
Nej, jag antog det. Hon är lite för ung.
OCH Twilight är ju så snällt...