Monday, July 26, 2010

Drömmer om...

köttfärslimpa med potatismos, vilket är vad jag tänker äta till middag idag. Åt knappt en halv kycklingmacka till lunch, är hungrig som bara den, men det går liksom inte riktigt att äta.

De där anti-illamående pillrena fick jag stark förvarning av apotekaren att inta sent på kvällen, för de somnar man tydligen av! Vad nytta har jag DÅ av dem? Man äter ju inte när man sover...

Men det känns att den där vätskan de pumade in har gjort gott. Jag kan tex knipa huden utan att den liksom fastnar i ett knyp, den har plumpat till sig lite (kan man säga så?)

Och inget vatten får jag dricka, så det är Gatorade, den där sportdrycken som jag inet gillar som är dagens dryck. Köpte hem chips som jag ska försöka mumsa på ikväll, det ska väl vara massor av salt i!

Har dock kört omkring på olika ställen i olika ärenden ända fram tills för en timme sedan, så sädär mycket städande har det inet blivit av. Handdukar i tvättmaskinen i alla fall, och har lyckats byta det inre duschdraperiet så de har ett fräsch i gästbadrummet, brukar göra det när vi har gäster. Och jag har badat hundarna!

Maken säger att han ska hjälpa mig att städa ikväll, men jag vet hur han städar, och jag vet att jag nog kommer att få nippran på honom. Men jag tänkte sätta honom på att dammsuga och moppa, DET kan han väl inte missa med :-)! Jag fick nämligen en ny vardagsrumsmatta med posten idag, så det vore kul att få den ner på ett rent och fint golv.

Jag insåg hur smutsigt dte var när Ken frågade mig om det var blod under köksbordet och jag insåg att det var gammal spilld lingonsylt från när hunden Stan snodde en plasttallrik med bla lingonsylt på. Undrar hur länge det had evarit under bordet?

Jag tor att om jag kan få köket i ordning och plocka upp alla leksaker i vardagsrummet så kan jag göra resten i morgon, de lär ju inte komma förens mot eftermiddagen i alla fall.

Gud, jag hatar verkligen att ha gäster utan att kunna städa klokt! Det var detsamma 2008 när jag opererat mig och kusin Mari kom. Jag kunde helt enkelt inte städa, och det var dammråttor överallt. Men hon fick ett rent badrum och rena lakan, så hon överlevde nog! Dessutom var hon väldigt hjälpsam att ha här ;-)!

Ja ja, vi överlever nog ;-)

1 comment:

Anonymous said...

Jag visste vad jag gav mig in på när jag kom ;-)
& vi hade det ju bra trots "oredan" som inte var så farlig...
Shit alltså det är redan två år sedan sist.
Måse börja spara och komma över nästa år...
Hoppas du mår bättre idag.
Kram.
-Mari-