Friday, July 30, 2010

Fredag

Hela huset känns som det är fullt. Sarah leker med sin kompis i vardagsrummet och så har vi då våra inneboende, fast de är just nu i full fart utomhus med de olika jobb de har fått för att tjäna lite fickpengar tills de får tag på jobb. Skönt att slippa rensa ogräs, klippa gräs och högtryckstvätta huset!

Om vi nu bara kan få dem att inse att det inte är läge att sitta uppe till tre på morgonen och titta på TV och sedan sova till lunch så blir det nog bra. De har fått sig lite skäll från mig och mamma och Ken kommer nog med sina åsikter om det hela ikväll när han kommer.

De är inte här för det, just nu är prio nummer ett att söka jobb.

Imorgon vill de till Myakka River State Park för att kolla på alligatorer. Ja då får de minsann vara uppe vid halv nio, för då åker jag. Alligatorerna gillar inte att vara ute och aktiva när det är för varmt, så det gäller att vara där ca nio halv tio för att se nått...

Vi ska nog få fason på ungdomarna! :-)

2 comments:

Desiree said...

Oj vilken följetong. Nu har jag läst ikapp lite här. Jag förstår att det är fullt hus och att det känns påfrestande. Jag hoppas att de snart finner jobb och får hitta ett eget ställe att bo på. Denna nödlösning funkar ju ett tag men inte i längden.Klart att regler ska sättas. Bor de i erat hus så får de minsann anpassa sig till tider och regler.
Hoppas att du mår mycket bättre nu och har hunnit återställa dig från den jobbiga magsjukan du hade.
Stor kram

Lotte Jensen said...

jag håller alla mina tummar för att den här processen ska sluta så lyckligt som möjligt... jag tror ni har goda chanser att ro det här i land i hyfsat skick... jag hoppas för hennes skulle att hon tar den här chansen på allvar och förstår att hon får "stöd genom krav". Att det är något positivt som händer nu även om det tar sig formen "städa i trädgård" osv...