Sunday, July 25, 2010

Urka

Pratade med min doktor igen igår, och tyvärr var den personen som ansvarar för hemma-services på semester, och ingen annan som hade helgjour visste hur det funkar. Så valet var att antingen gå till akuten och betala ca $800 for ett dropp, vänta tills måndagmorgon med att få en sjuksyster hem eller att göra inget och klara mig själv.

$800 är lite dyrt för ett dropp tycker jag, och måndag känns lite sent, så jag valde att klara mig själv. Mår fortfarande pyton och är konstant illamående och yr som bara den.

Men jag måste ta mig till en mataffär idag. Det finns inte ens hundmat hemma! Och att skicka maken till affären är bara jobbigt, han kommer alltid ALLTID hem med kosntiga saker som inte har något att göra med den lista som jag skrivit. Och sedan blir han sur för att jag blir sur... Så det är jag eller ingen som måste fixa mat...

Jag laddar med en massa sportdryck och ska t amig in i duschen om jag fixar det så får vi se. Det blir nog en sådan där elektrisk rullstol i affären som man kan låna. Pinsamt värre men annars kan jag bara inte klara av det, kan knappt vackla mellan rummen här hemma...

Verkliegn irriterande att man ska vara så känslig mot magproblem, men det är väl tyvärr nackdelen med en sådan här tarmoperation. Som tur är överväger fördelarna hundra gånger om, så jag är glad ändå! :-)

No comments: