Monday, July 26, 2010

På G att fixa sig ?

Pratade med doktorn imorse, och han var orolig för att jag fortfarande mådde så illa. Illamåendet gör det ju stört omöjligt att äta eller dricka klokt, så inte bra.

En sjuksköterska kom hit, men hon kunde inte göra nått, jag var alldeles för uttorkad för att få en nål in. Så jag fick trots allt ta mig till akuten. Och tur var väl det, för det var tydligen en ganska allvarlig uttorkning och dessutom hade jag stor sodiumbrist (salt), vilket kan göra att man blir svag och darrig och man kan till och med få epilepsiliknande anfall.

Inom 20 minuter hade jag droppet igång, det var snabba rullar där! Fick dessutom en superduper anti-illamåendemedicin. Det kändes liksom att man fick lite vätska i sig, även om jag ännu är svag. Så jag har förbud på att dricka vatten eftersom det inet är bra för salthalten, så jag får väl köpa hem lite potatischips och fortsätta med min sportdryck som ju har salt i sig.

Ska hämta ut recept på anti-illamåendemedicin med.

På vägen hem åkte jag förbi Burger King, eftersom jag tänkte att deras mat ju är riktigt salt (för mycket för en normal människa), och jag kom hem me den kycklingmacka. Jag lyckades äta halva nästan, så det är ju toppen! Känns lite upp och ner i magen nu, men inte superläskigt som förut, så jag hoppas att detta nu var vändpunkten.

Sedan tänker jag faktiskt städa så mycket jag kan, det ser ju för jävligt ut, leksaker och disk överallt i princip...

Jag orkade inte köra Sarah till camp i morse, och Ken åkte till jobbet supertidigt, så hon fick stanna hemma. Hon har varit hos grannen hela dagen, och just nu är de vid poolen och badar. Pinsamt att de var tvungna att komma in här och se hur stökigt det är, men de vet ju att jag har varit sjuk (och det är ju inte direkt någon annan som städar här hemma...).

När hon kommit hem och käkat lunch ska jag skicka över henne till grannen igen så jag kan städa lite.

Ska bara vila upp mig lite efter morgonens alla aktiviteter! :-)

2 comments:

Saltistjejen said...

Skönt att höra att du är på bättringsvägen. Tycker du ska vla så mycket som möjligt nu! Disk och smuts lär ligga kvar så det är ingen brådska... ;-)
Kanske kan Ken och Sarah göra lite gemensamma insatser ikväll för att hjälpa dig (eller ER faktiskt, ni bor ju ändå alla tre där!) att å undan det värsta??
Kram och krya på dig nu!

S w e F l o said...

Sarah är hjälpsam till en viss grad, men Ken är helt värdelös, så jag blir bara stressad och tycker jag lika gärna kan göra det själv... ;-)