Monday, January 3, 2011

Måndag efter allt helgande

Idag är en röd dag här hos oss, så skolorna börjar inte i vår kommun förens imorgon. Idag körde vi dock genrep och jag tvingade upp Sarah vid 8, så att hennes kropp kommer att vara trött vid mer normal läggdags ikväll. Inga fler sena kvällar nu... Imorgon ska hon upp klockan 7 för att börja skolan igen, så det kan nog vara bra med en liten mjukstart.

Jag har ätit så mycket svenskt godis mellan jul och nyår så det är inte roligt. Men nu är det snart slut tack och lov (för inte kan vi lägga undan och spara, DET går inte). Igår kändes det dock OK eftersom vi var ute på en 2 timmars lång naturvandring. Vi var alla ganska möra efteråt, speciellt Bob, stackarn. Men härligt med motion och frisk luft!

Jag jobbade en del förra veckan och över helgen, men idag börjar jag på det största projektet, det som ska betala våra Sverige-biljetter. Det har varit härligt att komma igång med jobbandet, men lite svårt med en tumme som är trasig (men den läker bra i alla fall). Igår var första dagen (dag 6) på antibiotikan som jag inte hade någon nämnvärd smärta från urinvägsinfektionen. Jag har aldrig varit me dom att det har gjort ont så länge. Idag är sista dagen med antibiotika, så jag hoppas verkligen infektionen är borta nu.

Nyårslöften tror jag inte på, men jag brukar tänka positivt om hur jag skulle vilja ha mitt kommande år. Det enda jag riktigt känner är viktigt är att äta nyttigare och försöka tjäna in så mycket pengar jag kan. Annars så är det väl bara vardag igen då. Nu kör vi!

1 comment:

Saltistjejen said...

God Fortsättning!!!
Hoppas nu att du snart är helt återställd både vad gäller tummar och UTI. Och ja vardagen drar igång nu. Att ni fåf en extra dag ledigt är mysigt. Men smart av dig att försöka få Sarah att återgå till vanlig rytm vad gäller dygnet.
Lycka till med projektet också!!!
Kramar!