Sunday, January 9, 2011

Söndag

I fredags var svärmor här, men hon åkte innan vi ens vaknat på lördagen, hon hade en del att göra nu när hon är tillbaka i Florida. Men det var kul att träffas!

Ken har jobbat hela helgen, så honom har vi inet sett röken av. Igår åkte jag och Sarah först till Cracker Barrel för frukost, ett ställe som är lite som en gammal landshandel, country-mat och så en affär med allt möjligt i. Vi hade ett presentkort som brände, så det var därför vi var där. Pengarna räckte till ett och annat i den roliga affären med.

Efter det bar det av till Wal-Mart. Sarah hade $65 i julklappspresentkort att handla för. Hon var helt salig hur mycket kul hon fick köpa. Men rätt ska vara rätt, det var ju hennes presentkort och det skulle ju vara till julklappar. Hon har lekt och haft roligt med allt det nya hela helgen, rena lilljulafton!

Själv har jag inte mått så där jättebra, den här långvariga urinvägsinfektionen har tagit sitt, jag känner mig inte alls sådär pigg som jag skulel önska. Det känns att det inte är OK i kroppen. Hoppas verkligen att den här antibiotikan funkar... Jag ska ta den tills på onsdag tror jag det var.

Jag har jobbat lite men mest läst. Jag kollad epå min läsplatta, och jag har läst 12 böcker sedan i början på december. Jag har problem, när jag börjar läsa en bok MÅSTE jag sträckläsa, så jag brukar se till att det finsn gott om tid om jag börjar på någon ny bok, och julledigheten var ju perfekt. Turligt nog är jag väldigt snabb på at tläsa, annars hade jag varit i trubbel.

Den senaste boken var lite annorlunda, väldigt annorlunda action, men också ett scenario som helt klart skulle kunna vara sant. Kolla gärna in Wet Desert av Gary Hansen, den rekommenderas!

Fick ett tråkigt SMS från Egypten igår; min kära syster och hennes två döttrar är där på semester, och båda tjejerna har blivit svårt magsjuka och de har/kommer inte att kunna åka ut och se något utanför hotellet på hela resen. Skittrist! Speciallt när min syster är en sådan Egypten-fanatiker, hon kan verkligen ALLT om de gamla faraonerna och har väntat i många år på denna resa.

Den äldsta dottern hamnade på sjukhus med dropp i någr atimmar, men är OK och den yngsta var "bara" svårt uttorkad.

Fy tusan så trist att råka ut för sådant när man har så höga förväntningar...

Ska nog försöka släpa mig in i duschen nu när boken är slut. Kanske kan man må lite piggare efter det!

3 comments:

Marianne said...

Hoppas nu att den nya antibiotikan hjälper ordentligt. Sån himla otur att du fick fel från början.

Och vad trist med din magsjuka syster och hennes barn i Egypten! Är det i Hurghada de är? Ja man får vara lite försiktig i början där, vi klarade oss faktiskt utan en enda magsjuka hela tiden, men så lagade vi också den mesta maten själva. Det är de där bufféerna som kan vara lite farliga, plus att man dricker för lite vatten i värmen.

Lycka till med projektet nu! För mig brakar det loss med jättemycket jobb också den här veckan som kommer. Och det är ju bra!

KRAM!

SweFlo said...

Jag vet inte exakt var de är, men de bor på en All Inclsuive Resort, med all mat inkluderat (och d ehar en massa bufeer. Så det var säkert varför de blev sjuka, stackarna.

Desiree said...

Tack för boktipset. En bra bok är underbart. Jag har faktiskt också fått tillfället att njuta av lite böcker och läsning nu under julen. Jag hoppas att infektionen snart är helt bort och att du känner dig piggare. Men stackars din syster. Inte alls kul. Jag hoppas att de kan få igen lite på försäkringen eller något sådant. Jag läste dock att det är otroligt vanligt med just magsjuka då man åker antigen till egypten eller till indien. Men jag hoppas att de mår bättre snart och kanske hinner med någon liten utflykt.
Hoppas du själv kryar på dig också.
Kraaam!