Tuesday, April 12, 2011

Creme Fraiche

Jag tycker det är så synd att det ska vara så svårt (och dyrt) att få tag på Creme Fraiche här. Det går mycket enkelt att göra egen med vanligt pastöriserad grädde och lite kultur i form av typ yogurt. Men. ALL grädde jag kan hitta (i vanliga affärer och hälsokost) är ultrapastöriserad. Vilket alltså inte funkar...

Om jag vill ha Creme Fraiche (vilket jag ju vill, speciellt bra för LCHF), måste jag ta mig till en dyr affär i Sarasota.

Men jag skickade ett mail till min lokala Publix mataffär och frågade om de kunde ta hem Creme Fraiche. Idag ringde de och bad om ursäkt att det dröjde, den är på G nästa vecka dock!

Kanon service! Om den nu bara inte var så DYR så vore det ÄNNU bättre! :-)

1 comment:

Marianne said...

Vad bra att de tar hem det åt dig! Jag frågade efter en grej på Konsum i dag, och eftersom jag var den andra som hade frågat om det så ska de nog ta hem det. En sorts mangosås som är jättegod.