Tuesday, April 26, 2011

Tisdag

Redan tisdag! Vi hade ingen ledig dag igår som jag trodde, det var en vanlig dag i vår kommun (men många andra hade ledigt).

Det var fullt ös hela helgen känns det som. Sarah och Ken var uppe riktigt tidigt för att gå på dagens första äggjakt i lördags som var halv sju på morgonen. Den hölls inne i vårt kvarters matbutik, Publix. Eftersom det är så tidigt (innan affären öppnar) så är det inte jättemånga barn där, så konkurrensen är inte så stor. Sarah kom hem med en kasse full med godis (som vi sedan gav bort, hon har verkligen nog me dgodis ändå). Hon vann också en Påsktårta som vi tog med oss hem till våra kompisar som bjöd på middag på kvällen.

Men innan middagen hann vi med en till påskjakt (den stora som kommunen håller i) och sedan 2½ timme på stranden. EFter det for vi hem och duschade och gjorde oss i ordning innan vi åkte till Apollo Beach och grillade. Det var en mycket trevlig kväll! De hade specialgrillat åt oss så det skulle passa vår kolhydratkost, så det var ju schysst.

Jag har inte ätit något socker (förutom det som finns i grönsaker) på ett bra tag nu, känns riktigt bra. Jag har inte fuskat en ända gång, förutom första veckan då jag råkade smutta på Sarahs juice. Men inget mjöl, inget socker, ingen frukt. Väldigt lite kolhydrater. Och jag mår fortfarande finfint. Maken gillar också att midjemåttet har minskat så pass som det har på honom.

I söndags fick Sarah sin sedvanliga Påsk-korg, fylld med allehanda leksaker och godis. Sedan var vi på urgod brunch-buffe på The Polo Grill i Lakewood Ranch. De satsar på närodlad mat och mycket ekologiskt. De hade himla smarriga efterrätter, men jag höll mig till lax och lamm i stället. Och det kändes helt OK!

Igår fick jag i princip inget gjort, det blev en sådan där lat/virr/seg dag. Idag inte så mycket bättre.

Men.

Jag får passa på att njuta av det. Imrogon börjar nämligen allvaret! Mitt livs största jobbprojekt har nämligen godkänts, kontrakten skirivts på, we have a GO! Som tur är behövs projektet inte vara helt klart förrens i september, så jag behöver inte stressa sönder. Men jag har fulltidsarbete HELA sommaren, minus vår 3 veckor + i Sverige. Känns riktigt bra att veta att pengar kommer in, att jag kan åka på semester med gott samvete. Och det gör det ju mycket lättare att spara ihop fickpengar till resan, eftersom jag VET att jag har jobb hela sommaren. Annars är ju det oftast ett frågetecken när man arbetar som frilans. Skönt!

No comments: