Friday, April 15, 2011

Skärpning nu va!

Andra gången på ett år! Jag lyckades åka ifrån min handväska med plånbok, glasögon och mobil på parkeringsplatsen utanför mataffären. Som första gången det hände upptäckte jag det inte förrens jag parkerade i garaget och sträckte mig efter väskan.

Som tur är har jag typ 2 minuter till affären, så jag drog järnet!

Hjärtat satt i halsgropen, tankarna forsade fram: ska jag behöva fixa nya glasögon IGEN, alla korten i plånboken, åh nej KÖRKORTET!

När jag snabbt som ögat kom in på parkeringen såg jag ganska med en gång att det inte fanns några vagnar alls därute.

Det fanns alltså en chans att de just hade tagit in vagnarna... Jag rusade in till servicedesken, och med darrande händer fick jag då reda på att de precis hade låst in min väska i kassaskåpet!

Sådan TUR att det finns ärliga människor! Och vad HEMSKT det känns i kroppen efter en sådan där händelse, inget kul alls... Phew!

1 comment:

Marianne said...

Du får göra som jag, jag har en liten, liten väska som jag hänger tvärs över bröstet, eller hur man ska säga. Den KAN jag inte glömma eftersom jag inte tar den av mig. Bra för axlar och nacke dessutom.

TUR att du fick tillbaka väskan!!!

Kram!