Friday, September 2, 2011

Fredag

Vi ser fram emot 3 dagar "ledigt" - på måndag är det nämligen Labor Day (och icke officiell start på hösten).

Jag får dock jobba både imorgon och på måndag, men det gör inte så mycket.

I eftermiddag kommer en kille som ska göra en mall för den nya badrumsbänken. Sedan dröjer det ca en vecka innan den är klar. Har fixat lite annat med, så när allt är klart kommer hela badrummet att kännas nytt, det fatta sdå bara nytt kakel i duschen och på golvet.

Imorgon ska Sarah ha sin bästa kompis A här hela dagen, passar bra eftersom jag då kan jobba utan att höra gnäll om hur tråååkigt hon har :-).

På söndag får vi väl se om vi hittar på något kul.

LCHF-kosten är nu i full sving och det känns kanon! Har redan blitt av med några kilon, fast det bara är 1½ vecka. En av mina bästa väninnor var väldigt impad över hur bra det gått för oss, så hon har nu börjat med, så jag får guida henne lite. Vi har bjudit hem dem på LCHF-middag om ett par veckor, det ska bli kul!

Saken är den att jag bara har 1 kilo kvar tills jag är under det magiska 60-kilosstrecket! Det känns jättekonstigt, fattar knappt det! Så nytt mål är nu 126 lbs, dvs ca 57½ kilo.

Alttså, vi pratar om MIG här, under 60 kilo!!! Och ens tanken på att väga 57 kilo är ju befängt för mig, helt overkligt! Men så är det, tack LCHF, som får mig att må så BRA (ingen ledvärk), ger mig mer energi och låter mig sova bättre och så den HÄR bonusen, att faktiskt känna mig smal. Inte illa pinkat av en godisnarkoman...

Men vi har planerat några LCHF-uppehåll, över Thanksgiving ska vi få äta vad vi vill, likaså över julen. Och sedan 10-hela dagar då vi får kärt besök av kusin Mari och moster Pia från Sverige. Men annars väljer jag nog att äta så här på lång sikt. Det är ju lätt att göra uppehåll om man ska på semester eller liknande. 1 vecka eller så är OK utan att få tillbaka ledvärken, i Sverige tog det ca 1½ vecka innan den kom tillbaka, men då frossade jag verkligen i godis.

Och det är ju enkelt att vända när man väl kommer hem igen! Det är nog bara bra att man får ha perioder då man får fuska såhär tror jag, då har man ju lättare att hålla sig till den här kosten, fast jag börjar mer och mer lära mig att äta det som passar mig, så inga problem där. Och maken har blivit väldigt medveten om vad han stoppar i sig. Och hand mår också toppen

Det känns naturligt, har aldrig käkat så här mycket grönsaker förut. Ska bli intressant i december då jag ska ta blodprov och kolla en drös olika värden... Har en känsla att det kommer att visa riktigt BRA, speciellt när det gäller inflammationen... :-)

1 comment:

Fransyskan said...

Duktiga dig! Jag önskar jag kunde komma tillbaka till min GI kost igen, men det verkar omöjligt... Har helt fallit tillbaka i dåliga vanor och det syns redan på vikten, som går stadigt uppåt igen, trots mycket sport!