Wednesday, October 17, 2007

Lista

Lista snodd från Annika:


1. När gick du upp idag?
Kl 10:10

2. Diamanter eller pärlor?
Diamanter, tar aldrig av mig mina fina diamantörhängen som jag fått av min man, har matchande förlovningsring och halsband med, Princess-skärning.

3. Senaste filmen du såg på bio
Det var med min syster, vi såg "Stardust" helt godkänd!

4. Favorit-TV- program?
Ha rmånga favoriter, Bones, NCIS, Heroes, Gray’s, Betty, alla CSI, Reaper, Chuck, plus fler.

5. Vad åt du till frukost?
Ingen frukost pga av sen uppgång (om man inte räknar de få ”candy corn” som låg på skrivbordet och som jag stoppade i munnen nyss…) Ska nog ta ut Sarah på en trevlig mamma-dotter lunch när jag hämtar henne 11:30.


6. Vad är ditt andranamn?
Anna

7. Din favoritmat?
Gillar grillat, men älskar även thailändskt.

8. Vilken mat gillar du inte?
Kalops, blodpudding.

9. Favoritchips?
Svenska grillchips, peppar, vanliga

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Lyssnar inte på CD skivor


11. Vilken bil kör du?
Har en Toyota Corolla


12. Favoritmacka?
Ingen favorit.


13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Elakhet, falskhet.


14. Vilka är dina favoritkläder?
Capri sweatshirt byxor ala Victoria’s Secret, tight kortärmad t-shirt i tunt material. Flip flops.

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Sverige

16. Favoritklädmärke?
Gillar många!


17. Var vill du dra dig tillbaka?
Ken och jag pratar ofta om detta. Kanske ett hus i Karibien, helt klart med semestrar i Sverige i min sommarstuga på Gotland som jag SKA ha!


18. Favorittid på dagen?
Fredagskvällar när vi spelar spel och umgås, eller lördagar då man kan slappa och göra något kul tisllsammans


19. Var är du född?
Södertälje utanför Stockholm

20. Vilken är din favoritsport att se på?
Hmmm… Ingen direkt. Brukade gilla hockey, min mamma och jag skrek så pappa skämdes!


21. Coca Cola eller Pepsi?
Coca Cola. Dricker mest Diet Coke, men gillar vanlig Coca Cola som en ”treat”

22. Fotboll eller ishockey?
Hockey.

23. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Morgonmänniska, men verkar kunna vara båda med åren!

24. Pedikyr eller manikyr?
Pedikyr. Kan inte ha lack på händerna, det blir avbitet inom ett par dagar!

25. Vad ville du bli när du var liten?
Journalist, författare

26. Bästa barndomsminnet?
Har många roliga barndomsminnen!

27. Varit i Afrika ?
Inte ännu!

28. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Ja.


29. Varit med om en bilolycka?
Ja.

30. Favoritdag i veckan?
Lördag.

31. Favoritrestaurant?
Rod & Reel Pier

32. Favoritblommor?
Tulpaner

33. Favorit-snabbmatsrestaurant
Taco Bell, Pollo Loco i Miami

34. Äger du en cykel?
Ja, men den har hängt i taket på garaget i ett par år nu…


35. Vem fick du senaste mailet från?
En kollega om ett jobb

36. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Inget, vill inte ha mer kredit. Skulle dock vilja ha råd att handla mer ekologisk mat på Whole Foods

37. Läggdags?
Vanligtvis efter 11 nuförtiden


38. Senaste personen du delade en middag med?
Ken och Sarah


39. Vad lyssnar du till just nu?
Bob snarkandes på golvet, vatten som droppar i gästbadrummet, bilar som brusar förbi, datorns fläkt som snurrar. Klicket av mig som skriver.


40. Favoritfärg?
Olika; blå och grön. Beror på vad det är. Gillar svart i kläder med.

41. Hur många tatueringar har du?
Ingen!


1 comment:

Annika said...

Kul, kul!!! Det är alltid så roligt med dessa listor, tycker jag (jag vet att dom flesta inte håller med, men vi är ngra trogna listo-maner man bloggarna och det tycker jag är kul).