Thursday, October 11, 2007

Urka

Så skönt att vara hemma, men min hjärna vill mer än vad kroppen orkar verkar det som. Har inte ätit någon riktig mat på en vecka, så det tar väl ett tag att återfå styrkan. Väldigt irriterande! Kastar i en tvätt, vilar med kallsvett på soffan, en tvätt till och en tur till på soffan. Tänkte avsluta eftermiddagen med en lång härlig dusch innan maken och dottern kommer hem.

Dessutom har hundisarna, som varit väldigt skötsamma när jag varit borta, beslutat sig att ha diaree mitt i natten. På den ljusbeiga heltäckningsmattan. Så jag MÅSTE dra ut matt-schamponeraren, inget snack om saken... Och inget bröd fanns hemma, och ingen chans att jag orkar åka till affären, så jag kastade i en sats i brödmaskinen med.

Bara jag vilar emellan grejjerna så går det nog bra. Har sett i fatt de nyaste avsnitten av Grey's och lite annat under dagen med.

Sov förfärligt illa igår med, så jag mås nog bättre imorgon. Jag behöver bara upp och fixa iordning Sarah för skolan, sedan har jag hela dagen för mig själv, ska bli skönt. Ska inte börja jobba förren på Måndag, alldeles för yr i bollen.

Jag ser ut som värsta knarkaren med supermånga blågula märken efter diverse dropp och annat. Tillslut var de barmärtiga och gav mig en sk "pick line", vilket är en sorts slan som går in i överarmen och ut i bröstkorgen, där kan man sedan injicera vad som behövs och ha dropp och näringslösning. Man får ett ganska stort hål i armen efteråt, vilket är lite läskigt. Mitt förra hål från operationen hade knappt läkt ihop!

Nu ska jag ta ut min nybakade limpa och schamponera hundbajs. En salig blandning eller hur, ha ha!

3 comments:

Helén said...

Skönt att höra att du är hemma igen! Krya på dig!

Desiree said...

Låter underbart med nybakad limpa. Bra att du vilar lite mellan allt. Förhoppningsvis mår du snart bättre då du fått sova bättre och fått kunna börja äta lite försiktigt. Man blir ju otroligt snabbt svag av att inte äta, det är nog därför du känner dig knäsvag och yr också.

Fia said...

Ok, jag VET hur det känns, du har varit borta ett tag och du ser alltsom behöver gras, men glöm inte bort att vila.Öh, jag är inte den bästa att ge det rådet om man inte utgår från ..."it takes one to know one..."

Glad att du är tillräckligt kry för att kunna vara hemma, fortsätt att krya på dig!
Kram!