Sunday, August 1, 2010

Nytt hus igen

Idag lade vi in ett bud på ett nytt hus, det var lite skralt med prospekt där ett tag, men så kom det lite nytt över fredagsnatten.

Detta hus är supercharmigt, byggt 1926. Personen som ägde det innan betalade hutlöst för det, gjorde en hel del uppdateringar, bla nya fönster och AC och jättefräscht kök (minus spis och kylskåp). Nu äger alltså banken det och det är till salu för en spottstyver!

Ligger i ett jättemysigt, lite finare kvarter i nordvästra Bradenton. 2 sovrum och ett badrum och massor av roliga detaljer som man liksom inte hittar i nya, moderna hus.

Det enda som behöver göras är att fixa stora sovrummet. De hade börjat med att ta bort en vägg mellan två mindre sovrum och det enda som behövs är lite kosmetiskt och att fixa till en garderob, men det borde inte vara så svårt för en hantverkare att fixa. Med tanke på det låga priset (pga av husets ålder) så är det ändå oerhört prisvärdigt, och överlag, även med fix, så skulel det här huset kosta oss ca $20 000 mindre än de andra vi tittat på.

Det känns helt OK, ett hus jag själv skulle kunnat tänka mig att bo i.

Idag har vi varit och snorklat i Mexikanska Golfen med sen lunch efter på härlig restaurang.

Jag känner mig väldigt redo att hitta ett hus snabbt, så vi kan få vårt hus för oss själva igen. Inte för att jag har sådär mycket emot dem, de är trevliga, men ändå.

4 comments:

Mrs Clapper said...

Vad spännande!! Håller tummarna att det blir detta! Skönt när det är så pass lite att göra på det också, bekvämt att i princip bara kunna flytta in!

Är det stor skillnad i pris att äga hus i FL mot i Sverige? (Alltså i skatt, försäkring osv.)

S w e F l o said...

Jag har faktiskt ingen aning eftersom jag aldrig ägt hus i Sverige, men man har ju samma utgifter här med skatt och försäkring. Jag skulle gissa att det nog kan vara liet billigare dock. Med det här huset är det i princip bara det stora sovrummet som behöver lite jobb eftersom de tog bort en vägg. Lite lappning på väggarna, måla och fixa garderoben och sedan ett nytt golv. Vi har en kilel som är bra som kan fixa detta. Om det sen behövs målas lite på de andra väggarna så kan ungdomarna (nu känd ejag mig gammal) fixa det, de har varit duktiga med att måla de senaste dagarna.

Mrs Clapper said...

Vad bra! Och skönt för både er att kunna få hjälp med det, och dem att få lite extra arbete att göra!

Lotte Jensen said...

Kanon!