Tuesday, December 28, 2010

Bläig dag

Gick och la mig vid 9 eftersom jag inte kände mig så pigg. Visade sig vara urinvägsinfektion, oxh mängden sömn jag fick igår natt var nog ganska minimal.

Huvudet bultar idag. Eftersom jag har kronisk inflammation av urinblåsan kan det ta ett tag innan jag upptäcker en urinvägsinfektion, eftersom smärtan känns likadan ibörjan.

Men som tur är har jag en väldigt snäll man, så straxt före midnatt drog han till Wal-Mart för att köpa mig 100 % tranbärsjuice, ett mirakelmedel mot just UTI. Tydligen så är det bakteriedödande. När jag var liten skulle man alltid dricka citronjuice, men det har jag fått reda på med åren är det värst aman kan dricka!

Så tranbärsjuice bidde det.

Jag har inte lika ont idag, men jag vågar inte chansa på att det har gått över av sig själv, så jag ringde min doktor så jag kan få komma in och ta urinvägsprov och om det är positivt, få antibiotika. Jag vill helst INTE uppleva en sådan helvetesnatt till! Min doktor var tydligen på semester, så jag skulle få träffa en annan.

Annars brukar de lita på mig och helt enkelt bara ringa in medicinen, eftersom de vet att jag kan min kropp. En av fördelarna med att ha samma läkare i 12 år! Men som sagt, han var inte där den här veckan, och jag vill inte chansa, så jag fick tid om lite mer än en timme.

Vaknade till -2 grader kallt dessutom. Lyckligtvis tog inte Ken min bil imorse, och det är jag tacksam för eftersom hans värme tar en evighet att komma igång, och jag har ingen större lust att sitta på iskalla skinnsäten idag...

Om jag kan bättra till mig så ska jag försöka jobba idag. I alla fall förbereda ett jobb, så det är redo att bara köra igång med. Vi får se vad det blir... 

2 comments:

Desiree said...

Stackare, krya på dig. Ja tranbärs jucie lär ju hjälpa det har jag också hört. Men bra att du även tar kontakt med din läkare så att du får lite antibotika så att du verkligen får bort allt. Hoppas du får en bättre natt i natt och känner dig piggare imorgon.
KRam!

Saltistjejen said...

Fy! Krya på dig!
Själv mår jag bättre idag efter en riktigt jobbig dag igår.
Kram!