Tuesday, December 21, 2010

Bra

Tänkte bara meddela er därhemma i Sverige att jag just nu jobbar på ett jobb (idag och i mellandagarna och lite efter nyår) som kommer att betala min och Sarahs biljett hem till Sverige. Känns bra att ha öronmärkt dessa slantar till Sverigeresan!

Enligt planen kommer jag att anlända runt den 1:a juli till Gotland (och vara där när mamma/mormor Wivan fyller 80), sedan ta oss upp till Sundsvall för att umgås med min syster och mina systerdöttrar några dagar och sedan tillbaka söderut för några härliga dagar i Stockholm his kusin vitamin Mari (förhoppningsvis).

Så det blir troligen 20-21 dagar i helhet och jag kommer troligen att vara på gotland i 2 veckor tills den 14:e.

Det blir lite pusslande med syrran som ska möta upp mig på Gotland och fira Wivan och sedan resa med oss till Norrland. Maken får stanna hemma! Han jobbar bara ändå, och denna resa kommer bli 99 % om att umgås med familj och vänner (liiite shopping ska jag nog lyckas trycka in också...).

Fast jag tvekar om jag ska låta hundarna och katten vara hemma, han är ju på jobbet jämt. Det kanske är bäst för alla om de får vara på djurpensionatet tills jag kommer hem... Det räcker ju med att han alltid lyckas glömma att vattna ala mina plantor, om man säger som så...

Sarah och jag har varit rejält förkyld nu ett par dagar med hög feber. Igår var det bara slapp som gälde, vilket var ganska mysigt faktiskt. Idag känns det att energin börjar återvända, och imorgon ska vi ju träffa katten. Sedan blir det en heldag med att städa innan jag förhoppningsvis får en mysig fredag (som ju är julaftpn men som tyvärr inte firas här).

Och på lördag är det jul i vårt hus såklart! :-)

5 comments:

Saltistjejen said...

Hoppas Sarah blir frisk snart och att ni andra får vara friska!!!
Härligt med er kommande Sverigeresa!! Något att verkligen se fram emot! Skönt att ni kan stanna såpass länge också! :-)
Kram!

Desiree said...

Vad kul att du kommer till Sverige och får stanna här några veckor och få mycket umgänge med familjen. Det kommer att bli underbart både för dig och Sarah. Det blir toppen att Sarah får känna både sina släktningar och Sverige lite mer. Men jag hoppas att ni kryar på er och känner er betydligt piggare imorgon så att ni kan få en fin jul.
KRam!

Anonymous said...

JA! Ni får så gärna komma & bo/hälsa på hos mig. Ska se till att boka lite semester under de dagarna.

-Mari-

SweFlo said...

Kanon Mari! Det blir perfekt!

Anonymous said...

Men vad läser jag?? (Har inte varit inne på din blogg på väldigt länge) HURAAA vad kul <3 Hoppas jag är ledig något då så att vi kan träffas, leka lite på skolgården och så... För hoppas du har tid för lilla mej, saknar dig!!

KRAM Anna