Monday, December 13, 2010

Kattnyheter

Igår kväll ringde uppfödaren som vi ska köpa kattungen från och det visade sig att hon hade två brunrandiga kattungar (min favorit). Den ena hade redan tingats av en som var före oss i kön, men nu var det vår tur, och vi har nu valt vår kattunge, den kvarvarande brunrandiga (sk brown tabby mackerel). Det visade sig också vara en hona, precis som vi ville ha.

Dessutom har vi bokat in oss för ett besök hos kattungen, så den 22:a december ska jag och Sarah bila över till Auburndale (1½ timme härifrån) och besöka vår blivande familjemedlem. Den 12:e februari (dagen efter min födelsedag) får vi hämta hem henne. Kul!

Vi har redan bestämt vad hon ska heta. Vi ville ha ett svenskt namn, men gärna ett med lite rysk klang (eftersom det är en rysk ras) som dessutom funkar på engelska och passar in med hundarna Bobs och Stans namn.

Det blir en liten Elsa!

3 comments:

Desiree said...

Åh så kul att ni fått en av de kattungar ni helst ville ha. Hon låter hur söt som helst och Elsa var ett jättefint namn.
Kram!

Saltistjejen said...

Å så underbart!!!!
Jag blir helt nostalgisk och sitter och minns när vi hämtade Lipton!!!!! Det var sååå speciellt. Även Tazo såklart, men det var inte riktigt lika magiskt som första kissen. Vi valde dock inte själva kattungen förrän vi var där. Alla såg hade samma täckning och när iv hämtade Lipton var det endast hannar. Det roliga med honom var att vi inte valde honom utan han OSS! Han var den ungen som helt av sig själv kom och kröp upp i mitt knä nät jag satt där på golvet. och ja, då blev det såklart honom vi tog med oss hem! :-)
I Tazos fall var det svårare på ett vis för han valde inte oss. Så vi var tvungna att välja. Han hade två bröder och en syster. Vi visste att vi ville ha ytterligare en hankatt så det blev tre katter att välja på, alla med samma täckning. Eller iallafall nästan helt lika. Nu kan jag verkligen inte tänka mig ett liv utan katter! :-)
Och Elsa är ett jättefint namn. Funderade lite på det när vi skulle få Ella faktiskt. :-)
KRAM!

SweFlo said...

Jag är ganska glad att vi slipper välja, jag tycker det är så himla svårt att välja ut EN kattunge från alla söta! En hona blev det eftersom de tydligen blir mycket mindre än hanarna, och så kan vi ju balancera ut familjen lite så vi är tre tjejer och tre pojkar... Balans är ju alltid bra ha ha!