Friday, December 10, 2010

Fredag!

Ikväll skulle vi egentligen på julfest hos en av Kens största kunder, vilket hade varit kul, de är en hög med tyskar som alla är väldigt trevliga, och det är fin middag och annat trevligt. Men vi har ingen barnvakt, så Ken ska gå själv och Sarah och jag ska baka pepparkakshus istället...


Vi har allt klart för baket ikväll, och dessutom en extra pepparkaksdeg som ligger och väntar till imorgon då vi ska baka vanliga pepparkakor. Dessutom ska jag göra flera satser svensk knäck och kola som jag ska paketera och skicka till Kens syster (nåja, några slinker nog ner i våra magar också!).

Annars blir det nog en lugn helg. Vi ska köpa lite presenter till vår Toys For Tots drive som vi har varje år på Kens firma. Sarah väljer ut några presenter och sedan doneras de tillsammans med andra presenter som kunder och anställda på Kens firma har donerat. Allt går oavkortat till underprivilegierade barn som annars kanske inte skulle få någon julklapp till jul.

Ska komma igång med lite julstäd också, lite sådär. Nästa helg firar Ken och jag 12-årig bröllopsdag och Sarah ska sova över hos våra vänner i Apollo Beach den 18:e. De har alltid så kul tillsammans, Sarah och deras flickor. Då passar jag och Ken på att gå ut och äta och se en bio på tu man hand, det är annars ganska sällsynt för oss att få göra det.

Vad gäller julhandlandet är vi nästan klara. Det är några småsaker som ska inhandlas till Sarah, men vi tänkte ta det nästa lördag då vi ändå är ensamma. Annars har vi handlat klart, så gott som allt på Internet.

Veckan innan jul kommer vi att få välja vår kattunge från de 12 ungarna som då är 3 veckor gamla. Vi kommer troligen att köra över till Auburndale där kattungarna finns, vilket ligger ca 1½ timme härifrån, så vi kan välja "live". Ska bli jättekul!

Nu ska jag fixa lite med bakförberedelserna...

1 comment:

Desiree said...

Ha ha låter inte som en ganska lugn helg utan en förvisso mysig och trevlig helg men fullt program av både städande och en hel del julbak. Men det kommer att dofta underbart i hela erat hus med pepparkaksbaket.
Ooooh vad kul och spännande att ni får välja kattunge nästa helg. Kattungar är ju bara hur söta som helst. Jag antar att det kanske inte blir ett helt lätt val. Ha en bra dag med allt gott julbak imorgon.
KRam!