Wednesday, December 29, 2010

Onsdag

Efter att få träffa en trevlig doktor som var vikarie för min ordinarie fick jag en veckas dos av stark antibiotika. Hade tydligen blod i urinen, och med tanke på hur ont det gör i hela magtrakten var det ganska tydligt att det var infektion i båda urinrör och själva blåsan.

Hu vad det här är tråkigt, så jobbigt att ha ont. Förhoppningsvis börjar antibiotikan bita ifrån rejält idag. I alla fall fick jag sova nästan hela natten, och det var väldigt skönt. Hela dagen igår satt ja i princip under ett varmt täcke och led medan jag pimplade vatten. Det här är nog den värsta urinvägsinfektionen jag haft... blä och blä igen.

Hur jag än mår måste jag ut i affären idag och proviantera nödvändigheter såsom mjölk och bröd, och nya lysrör till gästbadrummet. De gick sönder i förgår, och jag har insett hur mycket vi faktiskt använder det badrummet nu när det är helt mörkt därinne. Så nya lysrör måste det bli idag!

Annars hoppas jag på att komma igång med jobbandet, men det ska nog gå bra. Jag tror att jag helt enkelt är ganska nerkörd vad gäller hälsan. Had einte riktigt blivit av med allt som har drabbat mig de senaste veckorna. Först halsfluss och sedan en vanlig förkylning. Har haft ont i halsen och bihålorna ett bra tag nu faktiskt. Imrose märkte jag att båda kändes lite bättre och att liksom en massa slem lossnade i halsen. Kanske jag aldrig riktigt blev av med den skiten och nu äntligen med en annan sorts starkare antibiotika så bet det? Jag vet inte, men det är ju möjligt.

Ska bli skönt när det här är över, det är inget man önskar någon för det är absolut inte kul! :-)

2 comments:

Victoria said...

Vad skönt att du fått antibiotika, det brukar hjälpa väldigt fort!
Krya på dig-kramar//Vic

Desiree said...

Usch stackare, det där lät verkligen inte bra. Jag hoppas att antbiotikan verkar snabbt så att du slipper ha ont. Jag hoppas också att du får en chans att vila upp dig lite och ta igen dig lite. Ibland är det svårt att bli av med infektioner om man bara kör på (även om man inte har mycket val alla gånger). Men nu kanske du ändå måste prioritera att kurera dig och bli kvitt infektionerna. Jag hoppas verkligen att det känns lite bättre snart.
SKöt om dig.
Kram!